19 دی: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی آورده است: اقدام خیانتکارانه سران ۲ رژیم دست‌نشانده‌ امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر فلسطین، اقدامی نامشروع و از نظر اسلام، محکوم و از محرمات کبیره شرعی است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام خیانت آمیز نه‌ تنها خیانت به مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی قبله اول مسلمین است، بلکه خیانتی به همه امت اسلامی و به رسول‌الله (ص) و به قرآن کریم است.

بیانیه ادامه یافته است: ما امضاءکنندگان ذیل؛ ضمن محکوم نمودن این عمل خائنانه، به سران این دولت های کوچک هشدار می دهیم که از راهی که انتخاب کرده‌اند، بازگردند و به جامعه و امت اسلامی بپیوندند و گرنه بدون شک به‌ زودی آتش خشم آزادیخواهان فلسطین و سایر ملت های اسلامی، دامن آن‌ها را خواهد گرفت و آن‌ها را به خاک مذلّت و هلاکت خواهد نشاند.

بر اساس این گزارش این بیانیه به امضای اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرات آیات محمد یزدی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، سید محمد غروی، عبدالنبی نمازی، محمود عبداللهی، محمود رجبی، محمدرضا آشتیانی، جواد مروی، علی نکونام گلپایگانی، علی مومن قمی، غلامرضا فیاضی، علیرضا اعرافی، احمد بهشتی، سید مصطفی موسوی اصفهانی، نجم الدین مروجی طبسی و عباس کعبی رسیده است.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی بیست و پنجم شهریورماه در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این ۲ کشور نیز به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :