19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از آغاز طرح رفع حادثه و تعویض شیرآلات رینگ غربی آبرسانی شهر قم خبر داد و گفت: با اجرای این طرح حادثه نشت خط انتقال 1400 میلی‌متر رفع و شیرآلات و اتصالات فرسوده نیز تعویض می‌شود.

علی جان صادق پور با اشاره به گستردگی و پیچیدگی عملیات رفع این حادثه تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از شهر و چندین بیمارستان و مرکز درمانی تحت تاثیر این خط لوله هستند تاخیر در بهسازی آن می تواند خسارت سنگینی را به بار بیاورد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، جلوگیری از نفوذ آب به بستر زیرخط لوله و احتمال بروز حادثه بزرگتر، جلوگیری از تخریب احتمالی کوله و پایه پل یادگار، جلوگیری از آب‌گرفتگی زیرگذر یادگار امام و خسارات احتمالی، قطعی طولانی مدت آب و افزایش زمان تعمیرات را از ضروریات تسریع در این عملیات برشمرد.

وی با بیان اینکه رینگ غربی آبرسانی شهر قم مناطق 2، 3، 6 و بخشی از منطقه هفت شهر قم را تحت پوشش قرار می‌دهد اظهار داشت: به منظور رفع حادثه و تعویض شیرآلات این خط لوله، برنامه‌ریزی مدون و دقیقی با هماهنگی مدیریت بحران استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است.

صادق پور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از صبح روز یکشنبه بیست و هفتم مهرماه آغاز می‌شود و تا صبح روز پنج‌شنبه یکم آبان ماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: از عصر دوشنبه تا ظهر پنج‌شنبه بخش‌هایی از مناطق تحت پوشش این شبکه، دچار افت فشار و قطعی آب می‌شوند که تمهیداتی برای حل رفع این مشکل نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 20 تانکر ثابت و سیار کار آبرسانی به شهروندان این مناطق را در مدت‌زمان اجرای پروژه بر عهده خواهند داشت، تصریح کرد: شبکه دوم آب شهر نیز با حدود 100 آبسار در مدار است و مردم می‌توانند آب شرب مورد نیاز خود را از آن‌ها تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از شهروندان خواست به اندازه نیاز خود آب ذخیره کنند و طی این مدت بیش از گذشته در استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در مصرف دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برخی دیگر از تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور کاهش زمان قطعی آب یادآور شد: گرچه افت فشار و قطع آب پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح 72 ساعت است اما با اقدامات فنی و مهندسی، بخش‌هایی از این مناطق با استفاده از منابع زیرزمینی در کمتر از 24 ساعت آبدار می‌شوند که البته کیفیت آب نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد.

صادق پور با قدردانی از مساعدت معاون عمرانی استانداری و همکاری صمیمانه، شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما، راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی، اداره کل راهداری استان، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت مخابرات در اجرای این پروژه، گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه بدون مشکل خاصی و طبق برنامه زمان‌بندی به پایان برسد.

یادآور می‌شود خیابان‌های شیخ‌آباد، توحید، موسوی، سواران، شاهد، باهنر، جوادالائمه(ع)، یادگار امام، ولی‌عصر، حکمت، 20متری معصومیه با فرعی‌های منشعب در منطقه دو، خیابان‌های کشاورز، شاه ابراهیم، سوم خرداد شمالی و جنوبی، بعثت، 20 متری زاد، قلعه کامکار با فرعی‌های منشعب در منطقه 6، خیابان‌های اراک، کیوانفر، بوعلی، ایستگاه، خاکفرج با فرعی‌های منشعب در منطقه 7 و خیابان‌های امام، سعیدی، تولید دارو، شهید بهشتی، چمران، شهرک امام حسن، آزادگان، انصار الحسین، 24 متری مطهری با فرعی‌های منشعب در منطقه 3 شهرداری در مدت اجرای این پروژه دچار افت فشار یا قطعی آب می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :