19 دی: یک مقام ارشد روسیه به وزیر خارجه آمریکا گفت که علی‌رغم تهدیدهای این کشور تجارت با ایران را ادامه خواهد داد.

 «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در توئیتر به تهدید «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره منع تجارت با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

پومپئو در توئیتر نوشت: «امروز ما اشخاص و شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ‌ را به دلیل ارتباطشان با خطوط کشتی‌رانی ایران که به دلیل خطرات اشاعه‌ای تحریم شده‌اند تحت تحریم قرار دادیم. هشدار ما روشن است: «چنانچه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تجارت کنید با خطر تحریم‌ها مواجه خواهید شد.»

پولیانسکی در پاسخ به این توئیت وزیر خارجه آمریکا نوشته است: «باز هم مسیر اشتباه...نامطلوب است که آمریکا جایگزین شورای امنیت شود و نقش "پلیس دنیا" را بازی کند. ما در حال تجارت با ایران هستیم و این کار را ادامه خواهیم داد و آمریکا نمی‌تواند به ما یا دیگران بگوید که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و چه کاری نه. به تحقیر آمریکا با این تلاش‌های بیهوده خاتمه دهید.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اسامی ۶ شرکت و ۲ شخص را به بهانه ارتباط با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت‌های تابعه آن به نام «شرکت کشتی‌رانی حافظ دریا آریا» در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده دولت این کشور  ۶ شرکت کشتی‌رانی چین و ۲ نفر از مدیران آنها را به دلیل اقدام آگاهانه در فروش، عرضه یا انتقال مقادیر قابل توجهی کالا یا خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش کشتی‌رانی ایران تحریم کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس