راه و مسکن | صفحه 85
مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد چهارشنبه 11 خرداد 1401

مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد

19 دی: با پیگیری‌های انجام شده از طرف کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران، مشکل صدور ویزا برای رانندگان ایرانی از طرف پاکستان برطرف شده است.

تعطیلی ۴ ساعته فرودگاه مهرآباد در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) چهارشنبه 11 خرداد 1401

تعطیلی ۴ ساعته فرودگاه مهرآباد در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

19 دی: عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تعطیلی چهار ساعته این فرودگاه در روز (شنبه) چهاردهم خرداد به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.

قرارگاه خاتم: برای تخریب متروپل منتظر نظر دادستان هستیم چهارشنبه 11 خرداد 1401

قرارگاه خاتم: برای تخریب متروپل منتظر نظر دادستان هستیم

19 دی: مدیرعامل هلدینگ مشاورین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: دغدغه اصلی ما آواربرداری مربوط به کشف پیکرها است و بعد از آن در خصوص تخریب مابقی سازه منتظر دستور دادستان هستیم که اگر از نظر کارشناسی اعلام شود که باید الزاماً تخریب شود، اقدامات لازم برای تخریب و آواربرداری با روش‌های ایمن و سریع انجام می‌شود.

قیمت بلیت پروازهای حج اعلام شد چهارشنبه 11 خرداد 1401

قیمت بلیت پروازهای حج اعلام شد

19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

طرح چهار خطه کردن محور پردیسان - ورجان قم عملیاتی شد سه شنبه 10 خرداد 1401

طرح چهار خطه کردن محور پردیسان - ورجان قم عملیاتی شد

19 دی: مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) طی آیینی با حضور استاندار، عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن محور پردیسان - ورجان آغاز شد.

تصویر ستون متروپل قبل از حادثه سه شنبه 10 خرداد 1401

تصویر ستون متروپل قبل از حادثه

19 دی: تصویر یکی از ستون‌های کج شده ساختمان متروپل آبادان که قبل از حادثه توسط یک جوشکار برای خانواده‌اش ارسال شده، نشان می‌دهد ستون دچار کج‌شدگی و پخش‌شدگی کامل شده و کارشناس مرکز تحقیقات راه و مسکن می‌گوید پس از تخریب این ستون، ساختمان دچار ریزش شده است.

علاقه تاجیکستان به استفاده از بنادر ایرانی سه شنبه 10 خرداد 1401

علاقه تاجیکستان به استفاده از بنادر ایرانی

19 دی: خبرگزاری آسیاپلاس در گزارشی با اشاره به سفر دو روزه امامعلی رحمان به تهران، نوشت: تاجیکستان به استفاده از ظرفیت بنادر ایرانی برای حمل و نقل محصولات خود ابراز علاقه کرده است.

تخفیف شرکت ریلی «رجا» به مناسبت دهه کرامت سه شنبه 10 خرداد 1401

تخفیف شرکت ریلی «رجا» به مناسبت دهه کرامت

19 دی: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به مناسبت گرامی‌داشت ولادت با سعادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) طرح ویژه «دهه کرامت» را با ارائه تخفیف و هدایای ویژه به مسافران اجرا می‌کند.

تذکر دادستان تهران به ایران ایر و تابان برای تاخیر در پروازها سه شنبه 10 خرداد 1401

تذکر دادستان تهران به ایران ایر و تابان برای تاخیر در پروازها

19 دی: دادستان عمومی و انقلاب تهران به مدیران ارشد شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و تابان که در چند ماه اخیر بیشترین تاخیرهای پروازی را داشتند، تذکر داد.

ایستگاه‌های پروازی مسافران با علائم آبله میمون را پذیرش نمی‌کنند دوشنبه 9 خرداد 1401
رییس سازمان هواپیمایی:

ایستگاه‌های پروازی مسافران با علائم آبله میمون را پذیرش نمی‌کنند

19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نظارت و کنترل واحد بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها افزیش یافته است، گفت: به تمام ایستگاه‌های پروازی اعلام و ابلاغ شده است که مسافران دارای علائم فیزیکی آبله میمونی را پذیرش نکنند.

بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف ۲ کشتی یونانی شنبه 7 خرداد 1401

بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف ۲ کشتی یونانی

19 دی: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران، علت توقیف دو فروند نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس را برخی تخلفات دریایی اعلام ‌کرد.

پرواز مستقیم ایرلاین‌های ایرانی به عمان از سر گرفته می شود شنبه 7 خرداد 1401
پس از ۱۸ سال وقفه؛

پرواز مستقیم ایرلاین‌های ایرانی به عمان از سر گرفته می شود

19 دی: همزمان با سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به عمان، دو شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «کارون» مجوز انجام پروازهای مستقیم به این کشور را از سازمان هواپیمایی عمان دریافت کردند.

منافع مشترک برخی ارگان‌ها با مالک متروپل! شنبه 7 خرداد 1401

منافع مشترک برخی ارگان‌ها با مالک متروپل!

19 دی: عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی میگوید: اشخاص فاقد صلاحیت حرفه‌ای در ساخت متروپل آبادان دخالت داشتند. هم‌چنین رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده که شهرداری در این ساختمان شریک بوده و با توجه به داشتن منافع با مالک، به تذکرات مهندسان ناظر درخصوص مخاطرات این پروژه توجهی نکرده است.

آغاز انتقال زائران حج از ۱۸ ایستگاه پروازی از ۲۲ خرداد ماه شنبه 7 خرداد 1401

آغاز انتقال زائران حج از ۱۸ ایستگاه پروازی از ۲۲ خرداد ماه

19 دی: مدیرکل روابط عمومی «هما» گفت: با انجام اولین پرواز زائران حج تمتع ۱۴۰۱ از فرودگاه حضرت امام(ره) به مقصد فرودگاه جده در ۲۲ خردادماه سال جاری، عملیات اعزام زائران به عربستان آغاز و به مدت ۲۲ روز ادامه خواهد داشت.

راه اندازی خط پروازی بندرعباس به عمان از سه شنبه هفته آینده پنجشنبه 5 خرداد 1401

راه اندازی خط پروازی بندرعباس به عمان از سه شنبه هفته آینده

19 دی: دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به سطح روابط کشورمان با عمان و سفر اخیر رییس جمهور به این کشور، از راه اندازی خط پروازی بندرعباس به پایتخت عمان مسقط از سه شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر هفته در این مسیر پرواز خواهیم داشت.

واکنش سازمان بنادر به اقدام یونان در توقیف بار کشتی با پرچم ایران پنجشنبه 5 خرداد 1401

واکنش سازمان بنادر به اقدام یونان در توقیف بار کشتی با پرچم ایران

19 دی: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور نسبت به اقدام دولت یونان در رابطه با نگه داشتن کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران و توقیف بار آن، واکنش نشان داد و در بیانیه ای از دولت یونان خواست که فوراً به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

پروازهای بندرعباس به مقصد «مسقط» و «دوحه» از هفته آینده چهارشنبه 4 خرداد 1401

پروازهای بندرعباس به مقصد «مسقط» و «دوحه» از هفته آینده

19 دی: دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) روزهای چهارشنبه از مبدأ بندرعباس به دوحه (پایتخت قطر) و بلعکس برقرار شد.

اقساط وام جدید اجاره چقدر می‌شود؟ چهارشنبه 4 خرداد 1401

اقساط وام جدید اجاره چقدر می‌شود؟

19 دی: با موافقت شورای پول و اعتبار، سقف پرداخت وام کمک ودیعه مسکن در تهران، شهرستان‌ها و سایر شهرها افزایش پیدا کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد مستاجران تهرانی برای وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن باید ماهانه تقریبا ۲.۵ میلیون تومان قسط بدهند.

جزئیات تازه از صدور غیرقانونی پروانه ساختمان چهارشنبه 4 خرداد 1401

جزئیات تازه از صدور غیرقانونی پروانه ساختمان "متروپل" در سال ۹۶

19 دی: رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان با یادآوری این‌که پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بوده است،‌گفت: با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه ۳ سقف دیگر به سازه اضافه می‌شود.

خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن نهضت ملی در قم غیرقانونی است چهارشنبه 4 خرداد 1401

خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکن نهضت ملی در قم غیرقانونی است

19 دی: معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن و زارت راه و شهرسازی ازطریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد راه‌های مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه وحذف ازطرح‌ها شود.