راه و مسکن | صفحه 95
از سرگیری پروازهای تهران-باکو پس از دو سال کرونا شنبه 30 بهمن 1400
سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد؛

از سرگیری پروازهای تهران-باکو پس از دو سال کرونا

19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پروازهای تهران - باکو و بالعکس پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و با دو پرواز هفتگی خبر داد.

هشدار هواشناسی؛ احتمال کولاک برف و اختلال در تردد جمعه 29 بهمن 1400

هشدار هواشناسی؛ احتمال کولاک برف و اختلال در تردد

19 دی: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: سامانه بارشی و بارش برف و باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تشدید می شود.

رفع مشکل تامین زمین برای نهضت ملی مسکن/شناسایی اراضی دولتی در تصدی ادارات جمعه 29 بهمن 1400
عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

رفع مشکل تامین زمین برای نهضت ملی مسکن/شناسایی اراضی دولتی در تصدی ادارات

19 دی: عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از رفع مشکلات تامین زمین برای احداث مسکن ملی در برخی شهرها خبر داد و گفت: شناسایی اراضی دولتی در تصدی سایر ادارات، تغییر کاربری، افزایش تراکم و یا الحاق به محدوده از طریق مجاری قانونی از راهبردهای تامین اراضی کسری است.

قیمت مسکن کاهش یافته است/سایت‌ها تنش ایجاد نکنند جمعه 29 بهمن 1400
رییس اتحادیه املاک:

قیمت مسکن کاهش یافته است/سایت‌ها تنش ایجاد نکنند

19 دی: رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بازار مسکن تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای با افت قیمت مواجه شده است گفت: اگر سایتهای فروش مسکن، مراکز آماری و برخی غیرکارشناس‌ها باعث ایجاد تلاطم و تشنج نشوند، انتظار افت بیشتر قیمت خانه وجود دارد اما نمی‌توان توقع ریزش شدیدی داشت.

مقررات جدید برای ورود به ایران چهارشنبه 27 بهمن 1400

مقررات جدید برای ورود به ایران

19 دی: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) شرایط جدید پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران را اعلام کرد.

فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز نداریم چهارشنبه 27 بهمن 1400
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز نداریم

19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز ۱۴۰۱ نداریم اما ایرلاین‌ها به هیچ وجه در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

جزئیات شرایط جدید کرونایی برای سفرهای جاده‌ای سه شنبه 26 بهمن 1400

جزئیات شرایط جدید کرونایی برای سفرهای جاده‌ای

19 دی: مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تنها کسانی که کارت واکسن داشته باشند یا تست منفی کرونای خود را با مهلت کمتر ۷۲ ساعت ارائه کنند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به سفر بروند و نظارت‌ها در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است.

در تصادف بهبهان، کیسه هوای فقط یک خودرو عمل کرد دوشنبه 25 بهمن 1400
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

در تصادف بهبهان، کیسه هوای فقط یک خودرو عمل کرد

19 دی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از مجموع خودروهای درگیر در تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز، ۱۵ خودرو تولید داخل بودند که دارای کیسه هوا بودند اما فقط یک کیسه هوا در خودروی سواری سمند مدل ۹۱ عمل کرده است.

دلیل رعایت نشدن برخی پروتکل‌های جدید در پروازها دوشنبه 25 بهمن 1400

دلیل رعایت نشدن برخی پروتکل‌های جدید در پروازها

19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل اینکه بلیت برخی از پروازها برای ایام تعطیل بالاتر از سقف تعیین شده و حتی بعضا به صورت کامل فروخته شده است، نمی‌توان در این شرایط، پروتکل جدید کرونایی درباره محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را در چنین پروازهایی رعایت کرد.

مرز سومار بزودی آماده تردد مسافر و زایر می‌شود یکشنبه 24 بهمن 1400

مرز سومار بزودی آماده تردد مسافر و زایر می‌شود

19 دی: سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: مرز سومار با تکمیل و اتصال خط فیبرنوری و استقرار گذرنامه تا یک ماه آینده آماده تردد مسافر و زایر می‌شود.

وام مسکن گران‌تر شد یکشنبه 24 بهمن 1400

وام مسکن گران‌تر شد

19 دی: در حالی که بانک مسکن مرتبا طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق تسهیلات را تمدید می‌کند و اخیراً هم مهلت این مشوق را تا پایان اسفند ماه تمدید کرده، بررسی‌ها گویای آن است که به دلیل جهش قیمت اوراق، بیش از ۷۱ میلیون تومن باید برای وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین هزینه کرد و عملاً این مشوق کمک چندانی به افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن نکرده است.

جزییات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد یکشنبه 24 بهمن 1400

جزییات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد

19 دی: سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات سفرهای خارجی دریایی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر باهنر – شارجه راه‌اندازی شده است و اگر هزینه‌های بسیار بالای سفرهای دریایی که حدود ۴۰ درصد آن به سوخت شناورها بر می‌گردد، کاهش پیدا کند قطعا می‌توان امیدوار بود تعداد سفرهای دریایی خارجی افزایش یابد.

افزایش پروازهای هفتگی «هما» به دوحه از نهم اسفند شنبه 23 بهمن 1400

افزایش پروازهای هفتگی «هما» به دوحه از نهم اسفند

19 دی: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از افزایش پروازهای هفتگی هما به دوحه خبر داد و اعلام‌کرد: از تاریخ نهم اسفندماه امسال پروازهای بین‌المللی این هواپیمایی از منطقه جنوب کشور افزایش می‌یابد.

۵۰ درصد تهرانی‌ها زیر خط فقر مسکن هستند شنبه 23 بهمن 1400
معاون شهردار تهران:

۵۰ درصد تهرانی‌ها زیر خط فقر مسکن هستند

19 دی: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ۵۰ درصد جمعیت تهران زیر خط فقر مسکن زندگی می‌کنند و افرادی که زیر این خط فقر هستند، توانایی ساخت را ندارند.

برگشت پول به مجردهای بدقول در نهضت ملی مسکن بدون سود است شنبه 23 بهمن 1400
معاون وزیر راه و شهرسازی:

برگشت پول به مجردهای بدقول در نهضت ملی مسکن بدون سود است

19 دی: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به مردان مجرد بالای 23 سال این فرجه و فرصت داده شده که در مدت زمان 2 سال متاهل شوند و بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند. مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.

سازمان هواپیمایی ادعای نماینده مجلس را تکذیب کرد شنبه 23 بهمن 1400

سازمان هواپیمایی ادعای نماینده مجلس را تکذیب کرد

19 دی: در حالی یک نماینده مجلس مدعی افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت بلیت هواپیما پس از حذف محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پروازی شده بود که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما ۱۵ درصد کاهش یافته است.

قانون مالیات برارزش افزوده مشمول پروازهای خارجی نمی‌شود جمعه 22 بهمن 1400
سازمان هواپیمایی کشوری:

قانون مالیات برارزش افزوده مشمول پروازهای خارجی نمی‌شود

19 دی: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به اینکه قانون مالیات برارزش افزوده مختص عرضه کالا و خدمات در ایران است، لذا مشمول پروازهای خارجی نمی شود.

قاسمی: کشور به بیش از ٤ میلیون مسکن نیاز دارد پنجشنبه 21 بهمن 1400

قاسمی: کشور به بیش از ٤ میلیون مسکن نیاز دارد

19 دی: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی شاید تصور کنند که ساخت چهار میلیون مسکن ممکن نیست و نیاز کشور هم نباشد، گفت: نیاز کشور بیش از ٤ میلیون مسکن در چهار سال است، چرا که امروز نزدیک به ٨ تا ٩ میلیون نفر مجرد در کشور داریم که سبد اصلی تشکیل زندگی آنها و افزایش جمعیت، مسکن است.

دریافت تسهیلات مسکن در قم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد چهارشنبه 20 بهمن 1400
معاون راه‌ و شهرسازی قم:

دریافت تسهیلات مسکن در قم نیازی به سپرده‌گذاری ندارد

19 دی: معاون مسکن‌ و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: مالکان استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.

بازار مسکن هم بالاخره کوتاه آمد چهارشنبه 20 بهمن 1400

بازار مسکن هم بالاخره کوتاه آمد

19 دی: همزمان با دریافت اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای و به دنبال کاهش قیمت ارز، طلا و خودرو، آمارهای غیررسمی از قیمت مسکن در شهر تهران هم از کاهش ۰.۵ درصدی حکایت دارد.