جامعه | صفحه 544
پیش‌بینی تداوم کاهش دما و کولاک برف در کشور سه شنبه 28 دی 1400

پیش‌بینی تداوم کاهش دما و کولاک برف در کشور

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افرایش سرعت باد خبر داد که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

تکذیب فروش کلیه شهروندان ایرانی به عراقی‌ها/قیمت کلیه؛ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سه شنبه 28 دی 1400

تکذیب فروش کلیه شهروندان ایرانی به عراقی‌ها/قیمت کلیه؛ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

19 دی: مدیر انجمن بیماری‌های کلیوی استان کرمانشاه از وجود ۶۱۶ بیمار کلیوی و دیالیزی در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب برای خرید کلیه ۸۰ میلیون تومان است که متاسفانه با بالا بودن هزینه‌های زندگی روزمره مردم در کشور، کمتر کسی با این مبلغ کلیه خود را می فروشد بنابراین مبالغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خرید کلیه برای بیماران دیالیزی است.

موافقت رهبر انقلاب با شهید خواندن آتش‌نشانان پلاسکو سه شنبه 28 دی 1400
عضو شورای شهر تهران خبر داد:

موافقت رهبر انقلاب با شهید خواندن آتش‌نشانان پلاسکو

19 دی: رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران از موافقت رهبر معظم انقلاب با شهید خواندن آتش‌نشانان کشته‌شده در حادثه پلاسکو خبر داد.

۳۰ دی ماه آخرین مهلت بخشودگی مبالغ جریمه مازاد سه شنبه 28 دی 1400

۳۰ دی ماه آخرین مهلت بخشودگی مبالغ جریمه مازاد

19 دی: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اشاره به اینکه مالکان وسایل نقلیه برای رسیدگی به تخلفات محدودیت های کرونایی می توانند با ارائه مدارک مثبته به محل های تعیین شده مراجعه و نسبت به حذف آن اقدام کنند، گفت: ۳۰ دی ماه آخرین مهلت بخشودگی مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم رانندگی است.

واکنش پلیس راهور به اظهارات جدید درباره تصادف زنجیره‌ای بهبهان؛ به فکر مردم باشیم سه شنبه 28 دی 1400

واکنش پلیس راهور به اظهارات جدید درباره تصادف زنجیره‌ای بهبهان؛ به فکر مردم باشیم

19 دی: دامنه اظهارات پیرامون تصادف رخ داده در محور بهبهان رامهرمز همچان ادامه دارد و در تازه‌ترین آنها، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نسبت به سخنان دبیر انجمن خودروسازان که بازنشدن ایربگ خودروها در این حادثه را توجیه کرده بود، واکنش نشان داد.

چند نکته مهم برای استفاده از«شاد» سه شنبه 28 دی 1400

چند نکته مهم برای استفاده از«شاد»

19 دی: سخنگوی اپلیکیشن شاد به کاربران این اپلیکیشن توصیه کرد تا به هیچ عنوان پیامک ورود به شاد را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد و دچار مشکل شدند به سرعت با شماره (۴۳۰۸۱ ) که پشتیبانی شاد است تماس بگیرند و مشکلشان را مطرح کنند تا همکاران برای رفع آن اقدام کنند.

دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا سه شنبه 28 دی 1400

دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا

19 دی: تردیدی وجود ندارد که تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای افزایش حداکثر ایمنی در برابر کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است. به گونه‌ای که شدت بیماری و خطر مرگ ناشی از این ویروس در افرادی که دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، کمتر خواهد شد.

آنتی بادی ۲۵ برابری اسپایکوژن برای دوز سوم دوشنبه 27 دی 1400

آنتی بادی ۲۵ برابری اسپایکوژن برای دوز سوم

19 دی: محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" گفت: تزریق دز یادآور این واکسن به طور متوسط موجب افزایش بیش از ۲۵ برابر میزان آنتی بادی‌های خنثی کننده ویروس کرونا در بدن انسان می‌شود.

گزارش قوه قضائیه از دادگاه حمید نوری در سوئد دوشنبه 27 دی 1400

گزارش قوه قضائیه از دادگاه حمید نوری در سوئد

19 دی: کشور سوئد در حالی بر اساس ادعاهای یکی از جنایت کارترین گروه‌های تروریستی تاریخ ایران در حال محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری است که در مجموع ۵۷ جلسه دادگاه برگزار شده، غیر از شهادت اعضای منافقین، هنوز هیچ مستندات جدی و قابل توجهی علیه این فرد مطرح نشده است .

وارد موج ششم شده‌ایم/۳ تا ۴ هفته آینده به پیک می‌رسیم دوشنبه 27 دی 1400
مینو محرز:

وارد موج ششم شده‌ایم/۳ تا ۴ هفته آینده به پیک می‌رسیم

19 دی: عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: ما وارد موج جدید شدیم و تقریبا طی ۳ تا ۴ هفته آینده به پیک می‌رسیم.

بارش برف و باران در برخی محورهای ۱۹ استان کشور دوشنبه 27 دی 1400

بارش برف و باران در برخی محورهای ۱۹ استان کشور

19 دی: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در برخی محورهای ۱۹ استان کشور خبر داد

ورود گردشگران سلامت به کشور ممنوع شد دوشنبه 27 دی 1400

ورود گردشگران سلامت به کشور ممنوع شد

19 دی: مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط پاندمی کرونا و با انتشار سویه امیکرون ورود گردشگران سلامت از کشورهایی که این سویه در آن به صورت غالب درآمده است، ممنوع شد.

شناسایی ۳۱۶۳ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۰ تن دیگر جان باختند دوشنبه 27 دی 1400

شناسایی ۳۱۶۳ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۰ تن دیگر جان باختند

19 دی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳هزار و ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۰ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

ممنوع‌الکار شدن پنج هزار راننده تاکسی پایتخت به دلیل عدم تزریق واکسن دوشنبه 27 دی 1400

ممنوع‌الکار شدن پنج هزار راننده تاکسی پایتخت به دلیل عدم تزریق واکسن

19 دی: معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۱۷۷ تاکسیران در این کلانشهر در مقابله با ویروس کرونا واکسینه نشده اند گفت: طبق قانون، فعالیت این تاکسیرانان از اول بهمن ماه ممنوع می شود.

شکارچیان تشی در مازندران بازداشت شدند+فیلم دوشنبه 27 دی 1400

شکارچیان تشی در مازندران بازداشت شدند+فیلم

19 دی: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت که سه متخلفی که اقدام به شکار و کشتار تشی در جنگل‌های مازندران کرده بودند توسط پلیس فتا و صدور حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

پلیس فتا: دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند دوشنبه 27 دی 1400

پلیس فتا: دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

19 دی: رییس پلیس فتا البرز با اشاره به اقدامات کلاهبرداران در عرصه اپلیکیشن های جعلی اعلام کرد که دانش آموزان برای به روز رسانی اپلیکیشن شاد از فروشگاه های مجازی معتبر استفاده کنند.

گردش ۴۰ درصدی دوشنبه 27 دی 1400

گردش ۴۰ درصدی "اُمیکرون" در کشور/دریافت سیگنال‌های موج ششم کرونا

19 دی: دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد کرونایی که در کشور در حال گردش است، از نوع سویه اُمیکرون است، گفت: درصد ابتلا به اُمیکرون و تعداد موارد بیماری در کشور در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم و در صورت ادامه این شرایط، هفته آینده اُمیکرون به ویروس غالب در کشور بدل می‌شود.

کرونا در افراد بالای ۵۰ سال با مشکلات حرکتی همراه است دوشنبه 27 دی 1400

کرونا در افراد بالای ۵۰ سال با مشکلات حرکتی همراه است

19 دی: مطالعات جدید محققان کانادایی، نشان می‌دهد حتی ابتلا به درجات خفیف و متوسط کرونا، مشکلات حرکتی را برای مبتلایان ۵۰ سال به بالا دربردارد.

کمپ‌های ترک اعتیاد نیازمند ساماندهی دوشنبه 27 دی 1400

کمپ‌های ترک اعتیاد نیازمند ساماندهی

19 دی: محسن قاسمی قهرمان پیشین کشتی آسیا ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ براثر عوارض ناشی از ضرب و شتم در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد بروجرد به کما رفت و هفته گذشته جان باخت که این اتفاق تلخ، ضرورت ساماندهی این مراکز را دوچندان کرده است.

جاده کرج - چالوس مسدود شد دوشنبه 27 دی 1400
به‌دلیل کولاک شدید و بارش برف؛

جاده کرج - چالوس مسدود شد

19 دی: مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در مسیر رفت و برگشت به‌دلیل کولاک شدید و بارش برف خبر داد.