19 دی: «دیگو مارادونا» پاندمی جاری کووید-۱۹ را غیرقابل تحمل خواند و همزمان از رییس جمهوری روسیه به دلیل تولید واکسن این ویروس که زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است، حمایت کرد.

مارادونا پس از آنکه به دلیل مثبت شدن آزمایش کرونایش مجبور شد خود را قرنطینه کند، این اظهارات را مطرح کرد و گفت که شمار موارد ابتلا به کرونا در آمریکای لاتین بسیار زیاد شده است.

وی در خصوص این ویروس گفت: تاکنون چنین چیزی ندیده بودم و آمریکای لاتین بیشتر از مناطق دیگر آسیب دیده است. امیدوارم این پاندمی هرچه زودتر تمام شود. انسان‌های بیشماری تحت تاثیر هستند، بسیاری بیکار شده و نمی‌دانند برای گذران زندگی چه کنند.

متخصصان بهداشت معتقدند که کرونا تنها زمانی به طور کامل قابل مهار است که یک واکسن موفق به طور گسترده تولید و در دسترس همگان قرار گیرد.

چندین نمونه واکسن کرونا در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار داشته و مارادونا می‌گوید که وی به روسیه و به ویژه «ولادیمیر پوتین» به منظور تولید واکسنی موثر و ایمن کاملا ایمان دارد.

اسطوره فوتبال آرژانتین در این باره تاکید کرد: به پوتین باور دارم. متقاعد شده‌ام که او به زودی واکسنی تولید خواهد کرد چون این پاندمی دیگر قابل تحمل نیست.

«کریل دیمیتریف»مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اوایل ماه جاری تاکید کرد که این سازمان با آرژانتین و پرو در خصوص تامین واکسن کرونا موسوم به اسپوتینک در حال مذاکره است؛ واکسنی که مرحله آزمایش آن احتمالا در دسامبر آغاز خواهد شد. توافقات مشابهی با برزیل و مکزیک نیز انجام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا