19 دی: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پیامی آورده است: توصیه می‌شود امسال در راستای حفظ سلامت جامعه مراسم نمادین استقبال از حضرت معصومه برگزار نشود و همه افراد با بیان فضائل آن حضرت در جمع‌های خانوادگی و شبکه‌های مجازی این روز را گرامی دارند.

به گزارش جمعه شب مرکز خبر حوزه، در پیام آیت الله سید محمد سعیدی آمده است: شهر قم مکانی مقدس است و مکانتش را مدیون مفاخریست که در آن سکونت داشته و یا آرمیده اند.

پیام ادامه یافته است: به یقین می‌توان گفت نقطه عطف تاریخ چند هزار ساله این سرزمین روز ورود پر خیر و برکت بانوی کرامت و حضور ۱۷ روزه‌ی ایشان در این شهرمقدس بوده که این مکان را تا ابد بیت النور نمود.

پیام می افزاید: آن روز که مردم قم با کمال معرفت به استقبال از آن وجود نورانی شتافتند و این شهر، یکپارچه سلام بر آن دختر پاک و مکرم پیامبر اسلام گردید بی شک این استقبال پر شور و این معرفت ستودنی تا ابد مهم‌ترین نماد هویت اجتماعی این مردم همیشه ولایتمدار تلقی می گردد که ان‌شاءالله زمینه سازان ظهور هستند و در روایات عدیده از ایشان به نیکی یاد شده است.

پیام حاکی است: در اقدامی ارزشمند سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به قم به عنوان روز قم شناخته شده است تا این هویت ارزشمند در گذر زمان مغفول واقع نشود و این افتخار بزرگ در یادها کم‌رنگ نگردد به لطف خداوند متعال نیز سال‌ها است که مردم خوش ذوق و قریحه شهر قم در این روز به صورت خود جوش مراسم استقبال نمادین از حضرت فاطمه معصومه را برگزار می کنند که در این فرصت از تمام کسانی که برای برگزاری هرچه پر شورتر این مراسم تلاش می‌کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

در خاتمه پیام تصریح شده است: این روزها تمام کشور در تلاش است تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از داغ‌دار شدن خانواده‌های بیشتری جلوگیری کنند و مردم متدین قم که همواره در امور فرهنگی و اجتماعی پیش‌قدم و گوش به فرمان امر مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده و هستند به همین علت توصیه می‌شود در راستای حفظ سلامت جامعه، مراسم استقبال نمادین امسال برگزار نشود و همه افراد با بیان فضائل حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در جمع‌های خانوادگی و شبکه‌های مجازی این روز را گرامی دارند.

طبق مصوبه آبان ماه ۱۳۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم روز 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به قم به نام روز قم نامگذاری شده است. 

  • نویسنده :
  • منبع :