19 دی: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ترور وحشیانه دانشمند برجسته هسته ای کشور، شهید محسن فخری زاده را محکوم کرد.

در این پیام، آمده است: ترور وحشیانۀ دانشمند برجستۀ هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری‌زاده، همۀ آزادی‌خواهان جهان را سخت ناراحت ساخت.

پیام افزوده است: دشمن تصور می‌کند که با حذف نیروهای ممتاز می‌تواند جلوی پیشرفت علمی ایران را بگیرد، در حالی که تجربه نشان داده دانشمندی که ترور می‌شود، یاران، همکاران و شاگردان او راه او را با جدیت بیشتری ادامه خواهند داد و پرچم پیشرفت و تعالی را به دوش خواهند کشید.

آیت الله مکارم در این پیام تاکید کرد: ما شهادت او را مبارک می شمریم و امیدواریم پاسخ مناسب و مأیوس‌کننده‌ای به این‌گونه وحشی‌گری‌های دشمن داده شود. بدیهی است دولت‌های شناخته‌شده‌ای در این کار دست داشته که شورای امنیت حاضر به محکومیت آن نیست.

در پیام آمده است: اینجانب این ضایعه بزرگ را به همۀ مردم کشورمان، جامعۀ علمی، دوستان، همکاران و به‌خصوص خانوادۀ ایشان تسلیت می‌گویم و علو درجات و شادی روح آن فقید سعید را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید. 

  • نویسنده :
  • منبع :