19 دی: تارنمای خبری بلومبرگ نوشت: ایالت کالیفرنیا به طور رسمی نتایج انتخابات سوم نوامبر(۱۳ ابان) را تایید کرد و بدین ترتیب جو بایدن آن میزان آرای الکترالی که برای ورود به کاخ سفید نیاز داشت، به‌دست آورد.

به گزارش روز شنبه از بلومبرگ، ایالت کالیفرنیا که دارای ۵۵ رای الکترال است، نتایج انتخابات ریاست جمهوری این ایالت را تایید کرد. این آرا به طور رسمی اکثریت آرای کالج انتخاباتی مورد نیاز را از آن «جو بایدن» اعلام کرد. تصویب رسمی این آرا توسط «الکس پدیا» وزیر داخلی ایالت کالیفرنیا، تاکنون آرای الکترال تایید شده بایدن را به ۲۷۹ رای رسانده که این بیش از ۲۷۰ رای مورد نیاز جهت پیروزی در انتخابات است.  

اگرچه این مراحل انتخاباتی عموما چشم پوشی شده و در نهایت نتایج انتخابات به طور رسمی اعلام می‌شود، اما از آنجا که «دونالد ترامپ» از آغاز شمارش آرا مدعی تقلب در انتخابات شده بود، این مساله به طور جدی‌تری مورد بررسی قرار گرفت.  

اوایل صبح امروز نیز یک قاضی نوادا گفت که هیچ دلیل مشخص و یا قانع کننده‌ای مبنی بر اینکه باید ترامپ را برنده نوادا اعلام کند یا نتایج رای گیری ریاست جمهوری سراسر کشور را باطل کند، نمی‌بیند.  

تنها ۱۰ روز دیگر، نشست برگزینندگان برگزار خواهد شد که طی آن، آرای این افراد به سبد برندگان هر ایالت خواهد رفت. در حال حاضر و براساس اعلام رسانه های آمر یکایی جو بایدن توانسته است ۳۰۶ رای الکترال را در ظاهر به دست آورد و ترامپ هم با ۲۳۲ رای، انتخابات را واگذار کرده است.

برای پیروزی در انتخابات، ۲۷۰ رای الکترال لازم است و بعید به نظر می‌رسد ترامپ بتواند کاری از پیش ببرد و نام او علاوه بر رئیسان جمهوری استیضاح شده، در زمره رئیسان جمهوری یک رقمی آمریکا درج خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا