19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان به شهر قم، گفت: حفظ هویت دینی و فرهنگی این شهر و مقابله با توطئه‌های دشمنان، باید جزو اولویت‌های اصلی ما باشد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات کشور، افزود: در طول سالهای اخیر، دشمنان برای تغییر فضای دینی و فرهنگی قم، برنامه های زیادی را اجرا کرده اند که بر اثر آنها، شاهد تغییراتی در سطح این شهر بوده ایم که موجب نگرانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شده است.

وی ادامه داد: در همین زمینه قرارگاهی در قم تشکیل شده است که امیدواریم به گونه ای تقویت شود تا شاهد بهبود وضعیت این شهر باشیم. چرا که اوضاع فعلی، زیبنده شهر مقدس قم نیست.

امام جمعه قم به تلاش های شبانه روزی دشمنان برای اثرگذاری فرهنگی بر جامعه و بیان کرد: دشمنان ما روز به روز مجهزتر می شوند و علیه اسلام و انقلاب برنامه ریزی می کنند.

به گفته وی، آنها از طرق مختلف مخصوصا دنیای مجازی و رسانه و ماهواره، جوانان و فرهنگ ما را نشانه گرفته اند. براین اساس ما هم وظیفه داریم که با همه توان خود در مقابل توطئه ها بایستیم و پاسخ هجمه ها و شبهات را بدهیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: زمانی قدرت نداشتیم و نمی توانستیم کاری بکنیم، اما الان که دست ما باز است و نهادها و ارگان های مختلفی مشغول کارهای فرهنگی هستند، سوال این است که چرا همچنان آسیب ها و ناهنجاری های مختلفی در جامعه دیده می شود.

وی تاکید کرد: چرا با وجود این همه نهاد و امکانات و برنامه های فرهنگی، همچنان تا شرایط مناسب فاصله داریم و کارها آنچنان که باید، به نتیجه نمی رسند؟

امام جمعه قم یادآور شد: آرزوی ما قبل از انقلاب این بود که فرصت و عرصه ای برای تبلیغ دین فراهم شود. چرا که در آن دوران، محدودیت های زیادی وجود داشت و هر سخنی را نمی شد مطرح کرد.

وی با تأکید بر محدودیت عزاداری ها در پیش از انقلاب، افزود: افراد مختلفی به خاطر اظهار نظر تحت نظر بودند به گونه ای که در منابر علیه آمریکا و اسرائیل هم نمی شد حرفی زد و با گویندگان و خطبا، به شدت برخورد می کردند.

رییس جامعه مدرسین گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت های بی نظیری برای تبلیغ دین و معارف اسلامی فراهم آمده که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان، جوانان را سرمایه کشور و انقلاب دانست و افزود: ما باید روی نسل جوان سرمایه گزاری کنیم و برای سعادت دنیا و آخرت آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروزه شاهد هستیم حضور جوانان در مساجد در حد انتظار نیست که باید با برنامه های مناسب، آنها را برای حضور در مجالس مذهبی و مساجد تشویق کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اکثریت جوانان ما نگاه دینی دارند حتی اگر از برخی جنبه های ظاهری، مورد پسند ما نباشند.

به گفته وی، باید توجه داشته باشیم اینها همان جوانانی هستند که در میادین مختلف مثلا تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی آن حماسه ها را می آفرینند.

وی در پایان با تاکید بر حل معضلات و مشکلات مردم اظهار داشت: مساله معیشت مردم بسیار مهم است. وقتی یک نفر در تهیه ضروریات زندگی خود دچار مشکل باشد، نمی توانیم از او انتظار داشته تاشیم در مسائل سیاسی و فرهنگی با ما همراه باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :