19 دی: هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست بین‌المللی کارشناسان ارشد کشورهای عضو فرمت آستانه وارد مسکو شد.

هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای عضو فرمت آستانه شامگاه دوشنبه وارد مسکو شد.

بررسی آخرین تحولات سوریه در عرصه های مختلف محور اصلی گفت وگوهای نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در دو روز نشست که در شهر سوچی برگزار می‌شود، خواهد بود.

در پانزدهمین نشست مذاکرات آستانه نمایندگان کشورهای ضامن شامل ترکیه، روسیه و ایران و نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و همچنین نماینده سازمان ملل متحد به سوریه شرکت می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه از بیش از ۵ سال پیش مذاکرات در فرمت آستانه را آغاز کردند و در این مدت ۱۴ دور مذاکرات در این فرمت برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه و برخی کشورهای منطقه نیز شرکت کرده اند.

از مهم ترین دستاوردهای این مذاکرات امضای تفاهم نامه ایجاد مناطق امن در سوریه است که در دور چهارم مذاکرات آستانه به دست آمد.

در چارچوب مذاکرات در فرمت آستانه، رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه سه دیدار در تهران، سوچی و آنکارا با یکدیگر برگزار کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :