19 دی: شهردار قم از تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم خبر داد و گفت: قم رتبه سوم کلان شهرهای کشور را در فضای سبز دارد.
سید مرتضی سقاییان نژاد در نشست شورای معاونین، به وضعیت کلان شهر قم در فضای سبز اشاره کرد و گفت: از شهریور ۹۴ تا شهریور ۹۹ شش میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۵۷ مترمربع فضای سبز به فضای سبز شهری قم افزوده شده و سرانه فضای سبز این کلان شهر ۲۰ متر و سه صدم مترمربع است.

شهردار قم با بیان اینکه قم رتبه سوم کلان شهرهای کشور را در فضای سبز دارد، گفت: تمام این آمارها علمی است و تا چند سال آینده شاهد رشد چشمگیری در توسعه فضای سبز این کلان شهر و ایجاد تغییرات در آن می شویم.

سقاییان نژاد همچنین از تدوین کتابی با عنوان شناسنامه باغ‌های شهر قم خبرداد و گفت: در این کتاب اطلاعات دقیق ۷۱ باغ ثبت شده و مساحت آن نیز ۱۳۴ هکتار است.

سقاییان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان فعالیت مدیریت شورا و شهرداری تا شهریور ماه ۱۴۰۰ بیان کرد: باید طوری برنامه ریزی شود تا براساس جدول زمانبندی برنامه ها و مباحث پیگیری شود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع استقبال از بهار، خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی شهروندان با موضوع کاهش آلودگی زیستی و مناسب سازی منظر شهری تدوین شده و در آن وظایف مدیران، شهرداران، معاونان و سایر بخش‌های مختلف در قالب ۴۰ مورد دستورالعمل پیش بینی شده است.

شهردار قم افزود: از ابتدای عید در خدمت مردم هستیم و معاونت‌های مختلف از جمله عمران و خدمات شهری آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

سقاییان نژاد با بیان اینکه شهرداری ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می پردازد گفت: مدیران و مسئولان شهری به عنوان زحمت کشان شهری باید در میدان خدمت باشند.

وی تصریح کرد: تعطیلات نوروز و محدودیت‌های کرونایی فرصت مناسب برای مدیران است که در این تعطیلات کار سه تا چهارماهه خود را جلو بیندازند و از همه عزیزان درخواست داریم محکم پای کار باشند و معاونان، برنامه ۱۴۰۰ را مدون کرده و تحویل دهند. ****
  • نویسنده :
  • منبع :