19 دی: نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین با اشاره به اشتباهات گذشته آمریکایی ها در قبال توافق برجام اعلام کرد: استدلال های مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران را نمی توان جدی گرفت.
میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز دوشنبه در توییتی نوشت: برخی افراد نمی توانند از اشتباهات گذشته درست عبرت بگیرند.  
وی افزود: آیا به مدارک و شواهد بیشتری برای اثبات شکست کامل سیاست فشار حداکثری آمریکا در مورد ایران نیاز داریم؟
اولیانوف خاطرنشان کرد: آیا ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مورد ایران تحقق یافت؟ استدلال های مخالفان برجام را نمی توان جدی گرفت.  
مقام روس این توئیت را در پاسخ به توئیت رسانه انگلیسی زبان عرب نیوز نوشت که در آن گفته شده بود: ایران از خواسته های خود در مورد توافق هسته ای عقب نشینی کرده است و این امر نشانگر اهمیت ابزارهای تحریمی است که آمریکا در مورد ایران در اختیار دارد.  
همزمان با آغاز تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در دوره ترامپ، مایک پمپئو برای کاهش فشارهای حداکثری ۱۲ شرط گذاشته بود که گنجاندن برنامه موشکی و نقش منطقه ای ایران در مذاکرات جدید و همچنین تغییر برخی بندهای برجام برای دائمی کردن محدودیت های غنی سازی در ایران، مهمترین شروط بودند.   
پیشتر نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سیاست فشار حداکثری آمریکا در مورد ایران را بی ثمر و غیرسازنده خواند.

  • نویسنده :
  • منبع :