19 دی: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از درخواست ۱۷۱ نماینده از دبیر شورای نگهبان برای ابلاغ و اجرایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری رفت و برگشتی بین مجلس و شورای نگهبان شکل گرفت، از آنجایی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظراتی در این طرح داشت، نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون، شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشکیل شد. توافقاتی حاصل و جمع بندی صورت گرفت که در ۲۴ فروردین ایراد رفع و به شورای نگهبان ارسال شد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: الان آنچه که پیش آمده، این است که شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تایید کرده و نظر خاصی ندارد اما نکته ای که وجود دارد این است که ایرادات هیات عالی نظارت مجمع همچنان باقی است.
بیان کرد: امروز نمایندگان مجلس با ۱۷۱ امضا نامه ای خطاب به آیت الله جنتی تنظیم کردند مبنی بر اینکه با توجه به تلاشی که انجام شده و زمانی که تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است ضمن اینکه در قانون اساسی و در سیاست‌ها کلی ابلاغی مسوولیت بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری برعهده شورای نگهبان است، از دبیر این شورا درخواست شده به موضوع ورود کند تا قانون قبل از انتخابات ابلاغ و در انتخابات  ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود.

  • نویسنده :
  • منبع : خانه ملت