19 دی: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام هفته آینده برگزار خواهد شد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: امروز کمیسیون مشترک برجام با خرسندی توجه خود را به پیشرفت حاصله در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای معطوف کرد. تصمیم گرفته شد که فرصتی داده شود تا هیات‌های به کار خویش برسند و با پایتخت‌های خود مشورت کنند. کمیسیون در ابتدای هفته آینده برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در نشست کمیسیون مشترک امروز که دقایقی پیش به اتمام رسید، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند. 
در این نشست سید عباس عراقچی، رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌ 
عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد. 

  • نویسنده :
  • منبع :