19 دی: رئیس مرکز بهداشت قم گفت: واکسیناسیون کرونا با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال به عنوان اولین مرحله واکسیناسیون عمومی مردم از امروز در این استان آغاز شد.
سیامک محبی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در همین راستا واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عصر با فراخوان مراقبان بهداشت که طی تماس تلفنی صورت می گیرد، در مرکز شماره یک واکسیناسیون کرونا واقع در میدان روح‌الله، جنب دانشکده بهداشت انجام می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد، همه سالمندان باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت تشکیل پرونده داده باشند.

وی تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه تماس گرفته باشند.

محبی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان قم زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

به گفته وی، تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از امروز ۶ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد و در مرحله بعد اولویت با سالمندان بالای ۶۰ سال است که به زودی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز واکسیناسیون کرونا صبح‌ها ویژه تزریق واکسن به کارکنان بخش بهداشت درمان دولتی و خصوصی، اعضای سازمان نظام پزشکی و سایر اقشار اولویت‌دار از جمله پاکبانان است.

رئیس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: تزریق واکسن پس از  ارائه کارت شناسایی معتبر و احراز هویت صورت می‌گیرد.

وی از کلیه مشمولان دریافت واکسن درخواست کرد: هنگام حضور در محل واکسیناسیون، ضمن رعایت اصول فاصله‌گذاری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی گفت: در حال بررسی وضعیت، امکانات و نیروهای مورد نیاز برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در مناطق مختلف استان هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :