19 دی: سفیر قطر در مسکو سه‌شنبه شب به رسانه‌های روسی گفت که کشورش با راه‌اندازی سازوکار مشورتی سه‌گانه با روسیه و ترکیه به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست.
به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، "احمد بن ناصر آل ثانی" سفیر قطر در مسکو که با روزنامه‌ی روسی " کامرسنت" سخن می‌گفت، افزود: مشکلاتی وجود دارد که نمی‌شود بر آن سرپوش گذاشت و پیش از هرکاری و به دلیل شرایط انسانی غم انگیزی که برادران ما در سوریه از آن رنج می برند، ضروری است که اقدامات فوری صورت گیرد.
آل ثانی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد این ابتکار عمل سه جانبه میان قطر، روسیه و ترکیه به دلیل نقش هر کدام از این کشورها در سوریه است و هیچ کس به دنبال آن نیست که نقش کشورهای دیگر را محدود کند.
وی تأکید کرد: طبعیتا ایران نقش فعالی در [حل] بحران سوریه دارد.
سفیر قطر در مسکو همچنین گفت که این کشور از هرگونه نقشی که در راستای منافع ملت سوریه باشد استقبال می‌کند و نقش ترکیه و روسیه نیز به اندازه نقش ایران در منطقه مهم است.
وی ادامه داد: همه کشورها، هدف مشترکی در کمک به ملت سوریه و پایان دادن به بحران این کشور دارند.
آل ثانی ادامه داد: قطر بخشی از منطقه است و از همان روزهای نخست این بحران تلاش کرد در حل مشکلات میان ملت و دولت سوریه نقش داشته باشد.
دوحه یازدهم مارس (۲۱ اسفندماه) میزبان نشست سه جانبه با حضور وزیران امورخارجه روسیه، قطر و ترکیه بود که طی آن از آغاز روند مشاوره جدید میان سه کشور در مورد حل و فصل بحران سوریه  خبر داد که منحصراً به مسائل بشردوستانه  اختصاص دارد و موازی مذاکرات آستانه خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا