19 دی: آیت الله حسین نوری همدانی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور از جمله شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه‌های زندگی خواستار توجه بیشتر به مشکلات معیشتی شد.
به گزارش روز چهارشنبه از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با قدردانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، گفت: خدمت به سربازان حضرت ولی عصر(عج)، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی به‌شمار می‌آید و نیاز است در برنامه‌ریزی‌های خود بسیار با دقت و هوشیار باشید.
وی تاکید کرد: برای انجام برنامه‌های مناسب و مطلوب نیاز است جامعه هدف خود را به‌خوبی بشناسید و متناسب با نیازهای آنان برنامه‌ریزی کنید.
وی ادامه داد: برگزاری جلساتی با عموم طلاب همچنین با افرادی که سابقه خدمت‌رسانی دارند و این مسیر را پیموده‌اند و استفاده از نظرها و پیشنهادهای آنان می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های شما مؤثر باشد.
آیت الله نوری همدانی همچنین تاکید کرد: خدمت به طلاب و روحانیون بسیار مهم است؛ لذا شما باید در مدیریت خود بسیار دقت کنید تا کسی از حقش محروم نشود و به کسی هم به ناحق مساعدت نشود.
حجت الاسلام و المسلمین سید جمال میرمحمدی درابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش‌های مسکن، صندوق قرض‌الحسنه، سلامت و بیمه ارائه کرد.
وی گفت: یکی از برنامه‌های جدید صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حذف ضامن برای پرداخت وام است؛ چراکه اعتقاد داریم اگر به وام گیرنده احترام بگذاریم و از او ضامن نخواهیم، وام گیرنده نیز تعهد بیشتری برای بازپرداخت وام خواهد داشت.
رییس مرکز خدمات اجرای طرح هدفمندی خدمات را یکی از مهم‌ترین رویکردهای مرکز خدمات دانست و افزود: در این طرح مقرر شده است که طلاب حوزه علمیه تا ۱۸ سال حمایت شوند و پس از آن اگر طلبه‌ای در مسیر استادی یا اجتهاد قرار گرفت و یا اینکه به روستا و یا شهری برای تبلیغ اعزام شد مورد حمایت قرار گیرد.
وی بیان کرد: دیدار با علما و بزرگان حوزه از برنامه‌های مرکز خدمات است تا از نظرها و پیشنهادهای ایشان برای ارتقای برنامه‌های مرکز خدمات استفاده کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :