19 دی: دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری پنج نفر از اراذل‌ و اوباش حادثه حمله به یگان و ناوگان شهرداری، تأکید کرد: دستگاه قضایی استان با تصرفات غیرقانونی اراضی، قانون‌شکنان و اخلالگران حقوق عمومی برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌کند.
به گزارش دادسرای عمومی و انقلاب قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن غریب گفت: بر اساس گزارش‌های متعدد ضابطان و شکایات مردمی در مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه قلعه صدری و حضور افراد شرور و عدم تمکین نسبت به قوانین شهرداری پس از اخطارهای متعدد و تذکرات قانونی، دستورات قضایی برای برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز صادر شد و عملیات اجرایی آن صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پس از اجرای حکم و تخریب بناهای غیرمجاز، تعدادی از اراذل‌ و اوباش اجیر شده توسط افراد منتفع از این ساخت‌وسازها با آتش زدن لاستیک و مسدود نمودن مسیر تردد ماشین‌های شهرداری، تعدادی از نیروهای شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار داده و ۲ خودرو شهرداری را نیز آتش زدند.

وی با بیان این‌که این افراد چندین بار با تهدید و استفاده از سلاح سرد و سد معبر و ایجاد تنش و درگیری با عوامل شهرداری به اقدامات غیرقانونی خود در منطقه ادامه داده بودند، تصریح کرد: دادستانی استان بر اساس قانون و دفاع از حقوق عامه با هرگونه تصرف اراضی کشاورزی، ساخت‌وسازهای غیرقانونی و تغییر کاربری اراضی برخورد می‌کند.

غریب تاکید کرد: اگر افرادی بخواهند با اعمال و رفتار خود، اقدام به قدرت‌نمایی، سلب آسایش عمومی، استفاده از سلاح سرد و گرم، ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اتلاف اموال عمومی نمایند، بدون شک برخورد سخت، بدون اغماض و قاطع دستگاه قضایی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

روز گذشته عوامل اجرایی رفع تصرف شهرداری قم که با حضور نماینده نیروی انتظامی در حال رفع تصرف در اراضی کشاورزی بودند، توسط سودجویان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفتند و ۲ خودروی شهرداری نیز به آتش کشیده شد.
  • نویسنده :
  • منبع :