19 دی: قرار بازداشت و بازجویی از برخی از مقامات بهداشتی استان ذی قار عراق در خصوص آتش سوزی بیمارستانی در این استان صادر شد.
به گزارش خبرگزاری الجزیره، در پی آتش سوزی مرگبار در بیمارستان در استان ذی قار عراق، دادگاه این استان برای شماری از مقامات بهداشتی قرار بازداشت صادر کرد.
دادگاه تجدید نظر استان ذی قار ساعاتی پیش اعلام کرد قرار بازداشت و دستور تحقیق در خصوص ۱۱ مقام بخش بهداشتی این استان صادر شده است.
خبرگزاری عراق نیز اعلام کرد دستورات قضایی برای دستگیری و بازجویی از ۱۳ مقام بهداشتی ذی قار از جمله مدیر آن صادر شده است.
پیش از این گروه کتائب حزب الله عراق با تاکید بر دست داشتن مافیای وزارت بهداشت در این حادثه، مسئولیت آتش سوزی اخیر در بیمارستان الناصریه را متوجه دولت بغداد دانست و خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شد.
منابع محلی عراق بامداد امروز سه شنبه اعلام کردند بیمارستان امام حسین(ع)  واقع در شهر «الناصریه» استان ذی‌قار این کشور دچار آتش ‎سوزی بزرگی شده است.
بنا بر آخرین آمار، شمار قربانیان این آتش سوزی به ۹۳ تن رسیده است.
الجزیره نیز طبق گزارشی اعلام کرده است که مدیر اداره بهداشت «استان ذی‌قار» در پی آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) که به جان باختن شمار زیادی منجر شده، از سمتش استعفا کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان