19 دی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران دیزل نهایی شده و تا سه هفته آینده این اتوبوس‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.
عباس ذاکریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم، افزود: ۳۵ دستگاه اورهال شده شهرداری قم نیز پس از بازآفرینی به زودی وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.
وی واکسیناسیون فعالان حمل و نقل عمومی را یک اقدام ضروری در مسیر مقابله با کرونا دانست و گفت: حدود ۷ هزار راننده تاکسی در قم مشغول فعالیت هستند و احتمال درگیری این افراد با ویروس کرونا بسیار زیاد است.
ذاکریان ادامه داد: روزانه افزون بر ۲۰۰ هزار سفر توسط حمل و نقل عمومی قم انجام می شود و واکسیناسیون فعالان حمل و نقل عمومی می تواند زنجیره انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه ابراز داشت: شهرداری قم برای اکران و نصب بنرها در شهر ورودی به محتوای بنرها ندارد و مجوز محتوا در نهادهای دیگری صادر می‌شود.
ذاکریان با ادامه داد: با توجه به ورود قم به منطقه قرمز کرونایی باید سخت گیری بیشتری نسبت به فعالیت روزبازارها دیده شده و فاصله‌گذاری اجتماعی با دقت عمل بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.
به باور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، به دلیل افزایش بی رویه قیمت میوه و تره بار اقبال مردم به روزبازارها نسبت به گذشته افزایش یافته‌است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با اشاره به حواشی جشن هلهله فرشته ها و حضور گسترده مردم در شرایط کرونایی، اظهار داشت: این برنامه هیچ مجوزی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نداشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :