19 دی: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: همانگونه که در قیام اباعبدالله الحسین(ع) احدی که به بیراهه رفته باشد وجود ندارد، ما هم نباید در هیچ کدام از کارهای سیاسی و اجتماعی، اجازه حضور و دخالت گمراهان را بدهیم.
این مرجع تقلید شنبه شب در گردهمایی مجازی مبلغان و گروه های تبلیغی ماه محرم در قم گفت: کسانی می توانند حسینی باشند که حسینی فکر کرده و حسینی عمل کنند و اینگونه نیست که هر کس بتواند خود را با ایشان همراه کند، بلکه ایشان افراد خاصی را برای کربلا برگزیده بودند.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهداف قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برای احیای نبوت و امامت در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: نشان دهنده پیروزی اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا، زنده ماندن نام و نشان پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در جامعه است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که نماز را ستون دین عنوان کرده اند، اظهار داشت: بر اساس روایات مردمی که نماز را برپا می دارند نیز ستون دین هستند و مبلغان حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا مردم را به سمت آن که ستون دین باشند، هدایت کنند.
این مرجع تقلید بر ضرورت بزرگداشت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان تأکید کرد و گفت: آنچه کشور ما را نجات داده است، کربلای حسین بن علی(ع) بوده و پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس، مرهون عاشورای حسینی است.
وی با بیان اینکه مبلغان باید با قلم و بیان خود نام مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هدف والای ایشان از قیام عاشورا را به درستی برای مردم تبیین کنند، تصریح کرد: فقط با توجه به مقصد و مقصود نهضت عاشوراست که نظام اسلامی ما حفظ شده و به صاحب اصلی آن تقدیم می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :