19 دی: وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای از گفت و گوی تلفنی معاون وزیر امور خارجه این کشور با همتای روسی اش خبر داد و گفت که آن ها تاکید کرده اند از حل و فصل سیاسی موضوع هسته ای ایران مشترکا حمایت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه چین امروز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور به پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین کمک خواهند کرد. 
طبق گزارشی که وزارت خارجه چین از مکالمه تلفنی ما ژائو معاون وزیر امور خارجه این کشور با سرگئی ریابکوف همتای روسی اش در این باره ارائه داده است، چین و روسیه آماده ادامه دادن تعامل استراتژیک با یکدیگر هستند و به طور مشترک به پیشبرد حل و فصل سیاسی مسئله هسته ای ایران کمک خواهند کرد. 
وزارت خارجه چین اعلام کرد: این دو دیپلمات چینی و روسی در این مکالمه تلفنی درباره طیف گسترده ای از مسائل اتفاق نظر داشته اند. 
بیانیه وزارت امور خارجه چین همچین تاکید کرد که بازگشت به برجام [توافق هسته ای] باید با در نظر داشتن منافع تمامی طرف های ذی نفع در توافق و بر اساس احترام دوجانبه انجام شود. 
به گزارش ایسنا، گفت و گوی طرف های روسی و چینی در پی این مطرح می شود که علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در پیامی توییتری نوشته بود: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذر ماه [۲۹ نوامبر] در وین مورد موافقت قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :