درپی سقوط هواپیمای ایرباس A۳۲۰ در نزدیکی شهر کراچی پاکستان، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه مسافر ایرانی در این پرواز بوده است یا خیر نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز جمعه دوم خرداد ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هواپیمای ایرباس A۳۲۰ که از لاهور به سمت کراچی می آمده کمی پیش از زمان فرود که برای ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی تعیین شده بود در منطقه باغ جناح در نزدیکی شهر ملیر تاون کراچی سقوط کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرد: تخمین زده می‌شود ۹۸ نفر مسافر از جمله ۹۱ نفر در بخش اکونومی و ۷ نفر در بخش بیزینس کلاس در پرواز حضور داشتند و برخی رسانه‌های محلی تعداد کل سرنشینان این هواپیما را ۱۰۷ نفر اعلام کردند البته بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی این کشور ارتباط این هواپیما با آن ها یک دقیقه پیش از سقوط قطع شده بود.

رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره سقوط این هواپیما و اینکه آیا مسافر ایرانی در این پرواز حضور داشته است یا خیر؟ این گونه به ایسنا توضیح داد: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه مسافر ایرانی در این پرواز حضور داشته است به دستمان نرسیده اما بررسی ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بررسی این سانحه و اینکه متوجه شویم آیا مسافر ایرانی در این پرواز وجود داشته یا خیر به زمان بیشتری نیاز دارد که نتایج دقیق‌تر بررسی‌ها نیز پس از مشخص شدن اعلام می‌شود.

جمعه شب منابع خبری به نقل از مقامات سازمان هواپیمایی در کراچی و تیم‌های امداد و نجات در محل حادثه گزارش دادند: تاکنون جسد ۳۰ نفر از محل سقوط هواپیما به بیمارستان منتقل شد و بیم آن می‌رود که شمار کشته‌ها بیش از ۹۰ نفر باشد.

براساس این گزارش، ۳نفر از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده از جمله رئیس کل بانک ایالت پنجاب نیز به طور معجزه آسا نجات یافته و تنها در این سانحه دچار جراحات شدند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا