19 دی: برگزار کننده بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ امروز شنبه از ۳۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در میان ورزشکاران و همراهان این مسابقات خبر داد.
به گزارش روز شنبه از «رویترز» کمیته برگزاری بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۳۶ مورد ابتلای جدید در میان ورزشکاران و همراهان این مسابقات خبر داد و افزود ۱۹ نفر از این تعداد یا ورزشکار و یا از همراهان تیم ها بودند که در بدو ورود به فرودگاه روز گذشته تست شناسایی آنها مثبت شده است. 
بدین ترتیب در تارنمای رسمی بازی های المپیک زمستانی آمده است به طور کلی ۲۹ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا در میان افرادی که برای شرکت در المپیک زمستانی به چین وارد شدند در فرودگاه این کشور شناسایی شده اند و این درحالی است که  تست شناسایی ۷ نفر دیگر در دهکده بازیها مثبت اعلام شده است.  
پیشتر نیز در میان افرادی که تست شناسایی کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، ۳۹ نفر در فرودگاه و ۳۳نفر در دهکده بازی ها شناسایی شده بودند.
براساس دستورالعمل های بهداشتی کمیته برگزاری المپیک زمستانی، همه شرکت کنندگان در این مسابقات روزانه باید تست شناسایی انجام دهند و لازم است هر ۹۶ ساعت ۲ بار نتیجه تست منفی خود را ارائه دهند. 
این در حالی است که آمادگی های نهایی برای برگزاری این رویداد جهانی ورزشی در میان گسترش موج جهانی ابتلا به سویه جدید و مسری ویروس کرونا «اُمیکرون» در حال انجام است. این رویداد ورزشی از ۴ تا ۲۰ فوریه ( ۱۵ بهمن تا ۱ اسفند) و در شرایطی که قرار است همه مسابقات انفرادی دور از عموم باشد، برگزار می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :