19 دی: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با موضع گیری علیه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین گفت، در صورت بازگشت ایران و قدرت‌های جهانی به برجام، منطقه بهای سنگینی پرداخت می‌کند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ظهر یکشنبه با موضع گیری مجدد علیه مذاکرات رفع تحریم از ایران در وین گفت، یک توافق هسته‌ای، ثبات در منطقه را افزایش نمی‌دهد. 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نفتالی بنت با هشدار در این زمینه گفت، در صورت بازگشت ایران و قدرت‌های جهانی به برجام، منطقه بهای سنگین و نامتناسبی را پرداخت خواهد کرد. 

بتازگی یک اندیشکده یهودی مستقر در آمریکا نیز با انتشار یک اینفوگرافی از ضرب‌الاجل‌های دولت کنونی آمریکا درخصوص بازگشت به برجام، اعلام کرد که گویا زمان هیچوقت برای مذاکرات هسته‌ای ایران تمام نمی‌شود. 

اندیشکده یهودی جینسا با انتشار یک اینفوگرافی از ضرب‌الاجل‌های توخالی دولت بایدن، گفت گویا زمان هیچوقت برای مذاکرات هسته‌ای ایران تمام نمی‌شود. 

این اندیشکده یهودی طی پیامی در صفحه توییتر که حاکی از عصبانیت آن از "دروغگویی‌های دولتمردان بایدن" دارد، نوشت: بیش از یک ماه از اولین باری که دولت بایدن گفته بود "هفته‌ها، نه ماه‌ها" برای ورود مجدد ایران به برجام باقی مانده است، می‌گذرد. 

اندیشکده جینسا در ضمیمه این توییت، یک اینفوگرافی از دفعاتی که مقام‌های آمریکایی و اروپایی مدعی شدند زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در حال اتمام است، منتشر کرده که نشان می‌دهد آنها از ژانویه سال گذشته میلادی تا ابتدای ماه فوریه امسال، ۲۷ مرتبه این ادعاها را تکرار کرده‌اند. 

»حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز روز یکشنبه با بیان اینکه ما هیچ پیش شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم، تصریح کرد، به دنبال یک توافق خوب هستیم و به دنبال توافق موقت و محدود نیستیم. 

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در توییتی نمایش رفع تحریم را اقدامی سازنده ندانست و نوشت، انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس