19 دی: درحالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و دست یابی به توافق نهایی به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی گره خورده است، شنیده‌ها از افزایش اعضای هیات‌های اروپایی طی روزهای اخیر حکایت دارد.
یک منبع آگاه غیر ایرانی، روز چهارشنبه به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت که تعداد اعضای هیات های مذاکره کننده سه کشور اروپایی در مذاکرات وین افزایش مشهودی داشته است. به گفته وی، فرانسه، المان و انگلیس به ترتیب بیشترین افزایش را طی یکی دو روز داشته و از صبح تا دیر وقت سرگرم برگزاری جلسات پی در پی در ساختمان محل برگزاری مذاکرات هستند.
البته هیات مذاکره‌کننده ایرانی هم در روزهای اخیر فربه تر شده و جمع بیشتری از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام بررسی‌های دقیق‌تر و رایزنی‌های فنی به روند گفت‌وگوها ملحق شده‌اند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان بانک مرکزی، وزارت نفت و همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه طی روزهای اخیر به وین بازگشته‌اند. نمایندگان سازمان انرژی اتمی نیز به طور مستمر در مذاکرات حضور دارند.
مذاکرات وین به تعبیر «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه که امروز (چهارشنبه) در جمع قانونگذاران این کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد: مذاکرات به نقطه اوج رسیده و باید ظرف روزهای آینده به جمع‌بندی برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :