19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز گذشته ۹ نفر که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.
به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به هفتم اسفندماه ۵۸ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی با اشاره به بستری شدن ۴۲ تَن از این افراد گفت: ۳۰ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.
مصری کل بیماران کرونایی که در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۳۴۲ تَن ذکر کرد و بیان داشت: ۵۳ تَن به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: از ۱۵۸ آزمایش انجام شده، نتیجه ۶۶ مورد مثبت شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۶۲ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
قم که از روز هشتم‌ماه بهمن‌ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، شب گذشته و طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد مناطق نارنجی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :