19 دی: در حالی که امروز هیات روسی برای برگزاری دور دوم مذاکرات عازم بلاروس شده است ، یک عضو هیات اوکراین از تغییر مکان مذاکرات خبر داد.
داوید آراخامیا عضو هیات اوکراین در بلاروس روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: مذاکرات با روسیه برگزار خواهد شد اما نه در منطقه بلاوژسکی پوشه در بلاروس بلکه در منطقه دیگری برگزار می شود.
وی افزود: جزییات دیگر در این مورد، بعدا اعلام خواهد شد. 
در همین حال به گزارش رسانه های روسی، هیات روسیه وارد منطقه بلاوژسکی پوشه در استان برست در غرب بلاروس شد. 
دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه در یک منطقه مرزی بلاروس و اوکراین در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل برگزار شد.  
در مجموع سه دور مذاکرات برگزار شد و دو طرف بیش از چهار ساعت مذاکره کردند و دستور کار آن پایان عملیات جنگی روسیه در اوکراین بود و طرفین درخصوص شرایط آن مذاکره کردند.  
سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده داشت و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند.  
از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند.  
در نخستین ساعات صبح پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.   

  • نویسنده :
  • منبع :