19 دی: وزیر امور خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران به درخواست برجامی روسیه از آمریکا واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز یک‌شنبه پس از یک‌ فروم دیپلماتیک آنتالیا در جمع خبرنگاران گفت، امیدوار است مسکو موضعی منفی در مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای اتخاذ نکند.
به گفته چاووش اوغلو، هر موضع منفی توسط مسکو بر همه از جمله روسیه تاثیر خواهد گذاشت.
به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه در پی درخواست روسیه برای دریافت تضمین کتبی از آمریکا جهت مصون ماندن روابط اقتصادی-تجاری‌اش از تحریم‌های آمریکا مطرح می‌شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چند روز پیش درباره تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.
او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی[ایران] آسیبی وارد نکند.
این در حالی است که مقامات آمریکایی موضوع تحریم‌های روسیه را به مذاکرات وین بی ارتباط می‌دانند و طبق گفته یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا واشنگتن در این زمینه با مسکو مذاکره نخواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :