19 دی: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به اینکه عملیات بزرگ اصلاح و تعمیرات شیرآلات خط انتقال قدیمی آب از سد ۱۵ خرداد به قم آغاز شد، یادآور شد:گذشت زمان باعث فرسودگی و نقص کارایی شیرهای تخلیه آب‌وهوای موجود بر روی این خط لوله ۷۰ کیلومتری شده است.
مهندس حسن بختیاری با اشاره به قدمت حدود ۳۰ ساله خط انتقال قدیمی آب ۱۵ خرداد به قم گفت: گذشت زمان باعث فرسودگی و نقص کارایی شیرهای تخلیه آب‌وهوای موجود بر روی این خط لوله ۷۰ کیلومتری شده است.
وی افزایش هدر رفت، کاهش کیفیت آب و مشکلات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل فرسودگی شیرآلات را از جمله ضرورت های تعمیرات پیشگیرانه در خط انتقال برشمرد و ابراز داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به‌منظور اصلاح و تعمیرات شیرآلات موجود صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تعویض ۴۴ فقره شیر تخلیه فرسوده آب و هوا و نصب ۲۰ شیر جدید در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: عملیات اجرایی اصلاح و تعمیرات از صبح امروز آغازشده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۰ روز به طول خواهد انجامید.
وی با بیان اینکه تأمین آب روستاهای مسیر، مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا و بلوار غدیر، شهرک قدس و صفاشهر توسط خط لوله قدیمی انتقال آب به قم انجام می‌شود، تصریح کرد: با اقدامات گسترده فنی، مهندسی و پشتیبانی و تلاش شبانه‌روزی و همه‌جانبه تمهیدات لازم به‌منظور آبرسانی به مناطق یاد شده در طول مدت عملیات اصلاح و تعمیرات اتخاذ شده است.
مهندس بختیاری با بیان اینکه در طول این مدت برخی از روستاهای مسیر به‌صورت تانکر ثابت و سیار آبرسانی می‌شوند، از صبر و شکیبایی مردم در طول اجرای این پروژه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پیمانکار با ۱۲ اکیپ در نقاط مختلف خط انتقال در حال عملیات تعویض و نصب شیرآلات هستند، گفت: تنها مشکل ما تخلیه آب موجود در خط لوله است که به علت فرسودگی و از کارافتادگی شیرآلات به کندی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم زمان پیش‌بینی شده برای اجرای عملیات اصلاح و تعمیرات شیرآلات خط انتقال را ۱۰ روز و بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: تمام تلاش همکاران ما این است با کار و تلاش مضاعف، خط انتقال زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده وارد مدار بهره‌برداری شود.

  • نویسنده :
  • منبع :