19 دی: معاون استاندار قم از فرصت ۴۵ روزه استاندار به مدیران اقتصادی استان برای شناسایی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: راهکارهای رفع این موانع در سطح استانی و ملی بررسی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، محسن امیدیان در حاشیه جلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در قم و در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در توسعه استان، اضافه کرد: این جلسه بر اساس تاکید استاندار قم و بر اساس سیاست های ابلاغی دولت مبنی بر تسهیل ورود سرمایه خارجی تشکیل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه جذب سرمایه گذار، تصریح کرد: وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نیز مراکز حوزی در قم، از جمله جاذبه های مهم برای سرمایه گذاران خارجی، بویژه برای مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه است.
وی با بیان این موضوع که فرآیند اداری کند و برخی موانع در این زمینه شناسایی شده است، ادامه داد: ارائه فرصت های سرمایه گذاری، ایجاد بستر های جذب سرمایه و سهولت در مسائل مرتبط با اقامت سرمایه گذاران از جمله اقدامات اولیه در این راستاست.
وی گفت: اطلس اقتصادی استان در حال تدوین است و مبنای فعالیت خود را بکارگیری ظرفیت حداکثری و ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه گذاران قرار داده ایم.
امیدیان همچنین پیرامون برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه گذار داخلی، یادآور شد: گردشگری مذهبی سهم بسزایی از جاذبه های قم را به خود اختصاص داده است و در این مورد باید با ایجاد شرایط رفاهی، اجتماعی و فرهنگی لازم، میزان ماندگاری مسافرین در قم را افزایش داده و رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قم را افزایش دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :