19 دی: سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد پاسخنامه های آزمون کنکور سراسری، با هدف کاهش تقلب و افزایش تمرکز داوطلبان، به سه پاسخنامه افزایش یافت.
حسن مروتی بیان کرد: سال گذشته یک پاسخنامه و ٢ دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گرفت. 
وی افزود: اکنون پاسخنامه سوالات عمومی جدا شده و پاسخنامه سوالات آزمون تخصصی نیز به ٢ بخش تقسیم شده است و در پاسخنامه سوالات تخصصی هر ستون سوالات برای یک درس تعیین شد. 
سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: اطلاعات فردی داوطلبان بر روی همه پاسخنامه ها و سوالات درج و مدت زمان پاسخگویی هر مجموعه سوال ٨٠ دقیقه تعیین شده است. 
مروتی یادآورشد: تمامی سوالات از محتوای کتاب های درسی طرح می‌شود و در راستای تسهیل پاسخگویی داوطلبان تعداد سوالات تغییر یافته است. 
حذف کاغذ از فرایند کنکور
وی با اشاره به حذف کاغذ از فرایند کنکور افزود: سال ١۴٠٣ وضعیت سنتی و کاغذی کنکور به دلیل مشکلات زیاد، هزینه بالا و افزایش امنیت حذف می شود. 
 سرپرست معاونت امورآزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص حذف کنکور ادامه داد: در حال حاضر ٨۵ درصد ثبت نام در دانشگاه ها بدون کنکور است و فقط در ١۵ درصد موارد کنکور وجود دارد.
مروتی اظهارداشت: برای حذف کامل کنکور فراهم شدن زیرساخت ها و دستیابی به ۶٠ درصد سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش و برگزاری امتحانات سوابق باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تا زمانیکه متقاضی برای برخی رشته ها بیش از ظرفیت دانشگاهی این رشته ها است، کنکور برگزار خواهد شد.
سرپرست معاونت امورآزمون های سازمان سنجش آموزش کشور ابراز داشت: یک میلیون و ۴٠٠ هزارنفر در کنکور سراسری امسال ثبت نام کردند که ۶١ درصد آنان خانم ها و ٣٩ درصد شرکت کنندگان آقایان هستند.
مروتی عنوان کرد: تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش دارد و تنها در گروه هنر شاهد کاهش تعداد داوطلبان هستیم. 
وی افزود: در خصوص قبولی داوطلبان گروه گروه آزمایشی علوم تجربی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای کاهش تعداد داوطلبان ظرفیت صندلی های پزشکی را به تعداد ٢هزار افزایش داده است و در طول زمان این تعداد را بیشتر افزایش می دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :