19 دی: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با توجه به کمبود زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قم، تمامی اراضی که بازپس گیری می‌شود به کاربری مسکونی تغییر وضعیت خواهد داد و در آن اراضی، برای مردم و متقاضیان خانه سازی خواهد شد.
محمد صادقی بیان کرد: در سالیان گذشته زمین‌ها و اراضی به موسسات طبق قانون واگذار شده است اما تا کنون هیچ گونه عملیات احیا و ساخت و سازی در آن‌ها صورت نگرفته است.
وی افزود: بر اساس دستور صریح رئیس جمهور و استاندار قم، این اراضی وفق قانون واگذاری زمین باید بازپس گیری شود.
صادقی توضیح داد: با توجه به کمبود زمین برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قم، تمامی اراضی که بازپس گیری می‌شود به کاربری مسکونی تغییر وضعیت خواهد داد و در آن اراضی، برای مردم و متقاضیان خانه سازی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای تمامی اراضی واگذاری مهلت سپری‌شده، اظهارنامه حقوقی فسخ قرارداد ابلاغ شده است که متاسفانه یکی از موسسات علیرغم دریافت این ابلاغیه و اظهار نامه، مبادرت به ساخت و ساز غیر قانونی در اراضی دولتی نموده است.
وی با اشاره به این که ساخت و ساز در چهار هکتار از اراضی ۲۳ هکتاری در محدوده اراضی هزار هکتاری انجام شده است توضیح داد: ارزش چهار هکتار زمین، بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان است.
صادقی با بیان این که این اقدام به شکل مخفیانه و در ساعات نیمه شب در حال انجام بوده است، توضیح داد:  یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل با گشت میدانی از اراضی دولتی متوجه این امر شدند و در نیمه شب اقدام به توقیف ماشین آلات و توقف ساخت و ساز کردند.
وی ‌یادآور شد: با توجه به ثبت نام ۱۳۰ هزار متقاضی مسکن در شهر قم، بازپس گیری اراضی مهلت سپری‌شده در اراضی موسوم به هزار هکتاری می تواند بخشی از نیاز شهر قم در بحث مسکن را پاسخ دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: در راستای انجام تکلیف و وظیفه قانونی و تعهد خود در قبال امید و اعتماد مردم، در بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده با تعامل و همکاری دستگاه قضا و همکاران حقوقی و حفاظت از اراضی اداره کل، وفق قانون اقدام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :