19 دی: دبیرکل جنبش نجبای عراق در پیامی به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی و تشکیل الحشد الشعبی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با تروریسم تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی نجبا، شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی ضمن تبریک سالروز صدور فتوای جهاد کفایی و تأسیس بسیج مردمی، خاطرنشان کرد: در این روز خجسته، نقشه قدرت‌های بزرگ با صرف هزینه‌های هنگفت و حمایت‌های متنوع از گروه‌های تروریستی به‌منظور اشغال، تجزیه و نسل‌کشی فرزندان عراق، به شکست انجامید.
شیخ اکرم الکعبی در تشریح ناکامی دشمن، گفت: تلاش آنان ناکام ماند و خداوند مکرشان را به خودشان برگرداند. فرزندان صالح عراق برخاستند و آستین‌ها را بالا زدند و فتوا و ندای کرامت را اجابت کردند؛ خون و جان پاک خود را فدای ایمان و خاک ملت کردند و زیباترین تصاویر دلاوری و مردانگی را به نمایش گذاشتند.
 وی این دستاورد ارزشمند را حامل پیامی برای تمام دنیا خواند و افزود: جهانیان بدانند که قهرمانان غیور عراقی همیشه در برابر امواج تروریسم - که ساخته و  پرداخته آمریکا و صهیونیسم است - خواهند ایستاد و سپری در مقابل نیروهای تاریکی و تکفیری‌ها خواهند بود.
 وی در پایان از همراهی و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق، طی جنگ مقدس علیه تروریسم، قدردانی کرد.
نصر الشمری، سخنگوی رسمی این جنبش نیز در گفت وگویی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایسنا، همچنین محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد نیز در پیامی به این مناسبت در صفحه توییترش نوشت: جمهوری اسلامی بهترین مستشاران خود را به عراق فرستاد و درهای همه انبارهای خود را گشود و برجسته‌ترین شخصیت‌های خود را تقدیم شهادت کرد تا خون‌های پاکشان با خون شهیدان پاک عراقی آمیخته شود.
تمامی این‌ها به خاطر ایستادگی در کنار ملت مظلومی که دشمنان برای تضعیفش تلاش می‌کردند و برای یاری رساندن به فتوای مبارکی بود که همچون عنصری راهبردی و گنجینه نصرت الهی قرار داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :