19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با اشاره به یک کشف یک محموله ظروف بلور و شیشه قاچاق گفت: متهم به پرداخت رقمی بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان، مهدی ریاضی همچنین افزود: ماموران کاشف در حین اجرای طرح ایست و بازرسی در موقعیت عوارضی گرمسار به قم به یک دستگاه خودروی تریلر مظنون که پس از توقیف و بازرسی از این خودرو، انواع ظروف بلور و شیشه به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۴۳ ریال به ظن قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، به دلیل ارائه نکردن مدارک مثبته گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، در مجموع به پرداخت مبلغ ۳۱ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: پس از قطعی شدن دادنامه مربوطه، پرونده به اداره اجرای احکام ارسال و به وصول جزای نقدی در حق صندوق دولت اقدام و پرونده مختومه شد.

  • نویسنده :
  • منبع :