19 دی: فرماندار قم با تاکید بر اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان قرار نیست قیمت نان تغییر کند، گفت: نانوایان از زمان آغاز این طرح، آرد را به قیمت تمام‌شده خریداری می‌کنند، مردم نان را به قیمت قبلی می‌خرند و مابه‌التفاوت نرخ نان، توسط دولت به حساب صاحبان نانوایی‌ها واریز می‌شود.
عباس ذاکریان روز دوشنبه در آیین تجلیل از ۱۰ واحد نانوایی و یک کارخانه تولید آرد برتر در قم در سالن امام رضا(ع) فرمانداری، با بیان اینکه با اجرای «طرح هوشمندسازی یارانه نان» سهمیه نانوایی ها واقعی می شود، خاطرنشان کرد: پس از شروع اجرای این طرح، محدودیتی در سهمیه نانوایی ها نخواهیم داشت.  
وی با اشاره به اینکه بانک عامل اجرای این طرح بانک سپه است، بیان کرد: مقدمات اجرای طرح مذکور و تحویل دستگاه‌های کارتخوان جدید به نانوایی‌ها آغاز شده است.
ذاکریان، اطلاع‌رسانی و آموزش را در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان ضروری دانست و گفت: بنابراین است که یارانه‌ای که در ابتدای زنجیره به خرید گندم داده می‌شود، برداشته و به واحدهای نانوایی داده شود.
وی با اشاره به تقدیر از ۱۰ واحد نانوایی برتر قم گفت: با همان شدتی که بر واحدهای نانوایی نظارت داریم و با متخلفان برابر قانون برخورد می کنیم، لازم است تا کسانی که صادقانه و خالصانه در این صنف مشغول خدمت هستند، مورد تقدیر قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه آغازگر «طرح هوشمندسازی یارانه نان» شهرهای زنجان و قزوین بودند، اظهار داشت: برای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور، در این زمینه از شهرهای نام برده شده بازدید داشتیم. 
فرماندار قم خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق تازه شکل گرفته شهر قم با کمبود نانوایی مواجه هستیم.
وی با اشاره به اهمیت تولید نان با کیفیت گفت: در حفظ حُرمت نان در آموزه های دینی ما نیز بدان تاکید شده است، از این رو همه باید تلاش کنیم تا چرخه فرایند تولید نان به بهترین شکل عمل کند تا میزان اسراف و «دور ریز» نان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه آمارها متفاوت است، افزود: بین ۱۵ تا ۳۰ درصد بحث اسراف، «دور ریز» و غیره نان را داریم که علت آن هم این است که برای برخی مقرون به صرفه است تا از نانی که با این مشقت تهیه می شود، به عنوان خوراک دام استفاده کنند.
فرماندار قم ادامه داد: همچنین قیمت های اطراف کشور ما این انگیزه را ایجاد می کند که آرد قاچاق شود، به همین علت اجرای طرح جدید فروش نان در حال انجام است.  

  • نویسنده :
  • منبع :