19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تخریب برخی مدارس در نقاط مختلف کشور در اثر فرونشست زمین، به دنبال جذب بودجه در جهت بازسازی و تحکیم مدارس هستیم.
یوسف نوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان در خصوص برنامه این وزارت‌ خانه جهت حل مشکل فرونشست و خطرات احتمالی آن در مدارس استان اصفهان به خصوص در شهرستان‌های شاهین شهر، برخوار، میمه و همچنین خمینی شهر توضیح داد: در مورد فرونشست گزارشی ندیدم اما آثار آن را در این مناطق مشاهده کردم؛ در برخی مدارس این معضل مشاهده شده و تعدادی از آن‌ها تخریب شده است، در نظر داریم که از محل بودجه‌های دیگر (به غیر از بودجه آموزش و پرورش) جهت تحکیم یا تعمیر و یا ساخت و ساز مجدد این اماکن جذب داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در دشت های مختلف به دلایل مختلف مثل استفاده نا صحیح از آب های زیر زمینی دچار فرونشست زمین شدیم و این موضوع در تهران، شیراز و اصفهان دیده شده است که بیشتر، مدارس دولتی بر سر راه این معضل قرار گرفته‌اند.
وی همچنین وی در پاسخ به طرح مشکل ازدیاد موسسات کنکوری و ارتباط مستقیم آن با محتوای درسی دانش‌آموزان که هزینه‌های گزاف در پی داشته است، تصریح کرد: بی‌تعارف باید اشاره کرد که این موسسات با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم و با واصل شدن به روش‌های مختلف تبلیغاتی و بازاریابی مردم را در جهت روی آوردن و ثبت‌نام در این موسسات تحت تاثیر قرار داده‌اند.
وی افزود: اخیرا مصوبه جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال کم اثر کردن این روش‌ها بوده‌ایم.
نوری در پایان اضافه کرد: یکی از روش‌های کم‌اثر کردن این اقدامات، آزمون‌های تشریحی است که در دست بررسی است و امیدواریم بعد از اجرایی شدن، شاهد رخ دادن دوباره تبلیغات و بازار سازی این موسسات نباشیم.


  • نویسنده :
  • منبع :