19 دی: یک فروند جنگنده F14 نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد که خلبان و کمک خلبان موفق به ترک اضطراری هواپیما شدند.
یک فروند جنگنده F14 نیروی هوایی ارتش صبح امروز حین ماموریت پروازی و در مرحله فرود در پایگاه شهید بابایی اصفهان دچار نقص فنی شد که طی این سانحه خلبان و کمک خلبان موفق به ترک اضطراری هواپیما شدند.
گفتنی است خلبان و کمک خلبان این هواپیما که در حین ترک اضطراری دچار آسیب‌دیدگی جزئی شدند، برای درمان به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شدند.

در همین رابطه؛ سرهنگ معتمدی، مدیر روابط عمومی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک فروند هواپیمای «اِف-۱۴» ارتش صبح امروز ساعت ۱۰:۳۰ صبح هنگام بلند شدن از باند پایگاه هشتم شکاری اصفهان دچار نقص فنی می‌شود و بلافاصله در این پایگاه سقوط می‌کند.
وی افزود: قبل از سقوط، خلبان و کمک خلبان این هواپیمای جنگنده ایجکت می‌کنند و در حال حاضر به بیمارستان الزهرا منتقل شده‌اند.  
مدیر روابط عمومی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، خاطرنشان کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است، اما به احتمال قوی نقص فنی در موتور این هواپیما سبب سقوط آن شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :