19 دی: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به افزایش مصرف، احتمالا تیر و مرداد قطعی آب داشته باشیم.
مهندس حسن بختیاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در خرداد ماه به طور متوسط ۵۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه تولید و تصفیه شد و تقریبا آب مصرفی در شهر قم نیز معادل همین میزان بوده است.
وی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد افزایش مصرف آب در ماه‌های تیر و مرداد گفت: با بالا رفتن دما در تیر ماه، بر اساس پیش بینی‌ها مصرف آب در قم به ۵ هزار و ۳۸۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد و با توجه به محدود بودن توان تصفیه و تولید آب، با قطعی یا افت شدید فشار در برخی ساعات و مناطق شهر مواجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه احتمالاً در تیر ماه ۱۸۰ لیتر بر ثانیه و در مرداد ماه ۸۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب خواهیم داشت افزود: امیدواریم با صرفه جویی و استفاده بهینه مردم از منابع آبی بتوانیم تابستان امسال را بدون قطعی سپری کنیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب به شوری آب قم در روز‌ها و هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: علت اصلی شوری آب قم کاهش ۵۰ درصدی آب ورودی به استان  است.
وی افزود: تا سال قبل حدود ۲۸ درصد آب شرب از چاه‌های شهری تامین می‌شد، اما در سال جاری ۵۰ درصد از این سهم کاسته شده است.
بختیاری به تشریح آب شرب شهری و منابع تامین این آب پرداخت و گفت: در حال حاضر میزان ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب و سد کوچری، ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از سد ۱۵ خرداد، ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از چاه‌های داخل شهر و ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب از چاه‌های علی آباد تامین می‌شود.
وی از وضعیت مطلوب‌تر آب در برخی مناطق شهری همچون پردیسان، شهرک قدس، سالاریه و زنبیل آباد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مناطق به آب ورودی به استان از سد کوچری نزدیک‌تر هستند کیفیت آب آن‌ها نیز بالاتر است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از راه‌ اندازی طرح پلیس آب در هفته آینده خبر داد و گفت: در این طرح به مشترکان پر مصرف اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار، اشتراک آن‌ها قطع خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به ۳۰ روستای دهستان قمرود در هفته گذشته گفت: این طرح جهادی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آغاز شده و در اوایل مردادماه به بهره برداری می‌رسد.
  • نویسنده :
  • منبع :