19 دی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نانوایی‌هایی که کارتخوان‌های هوشمند را نصب نکنند سهمیه آرد آن‌ها صفر خواهد شد.
سیدعماد شاهرخی، پنج شنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و گندم، آرد و نان، که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۱ درصد رشد داشته و مبلغ ۶۱۳ میلیارد تومان از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده و طی هفته آتی همه مطالبات پرداخت و به روز خواهند شد.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می شود که خرید تضمینی گندم امسال بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تن باشد که با تحقق آن حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشاورزی استان تزریق خواهد شد.
شاهرخی با اشاره به مصرف سالانه ۲۶۰ هزار تن آرد در استان، ادامه داد: روزانه ۷۳۳ تن آرد در شبکه‌های مصرف توزیع می‌شود که به جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها اجباری شده و تاکنون ۱۳۵۰ واحد به این دستگاه‌ها مجهز شده و ۳۵۰ واحد دیگر به زودی تجهیز خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: نانوایی‌هایی که کارتخوان‌های هوشمند را نصب نکنند سهمیه آرد آن‌ها صفر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد در کشور و میزان ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده، گفت: در حوزه گوشت قرمز نیز میزان ۶۰ تن ذخیره سازی صورت گرفته است و به جهت حمایت از دامداران استان برای اولین بار در کشور ۸۴ هزار تن کنسانتره با نرخ ۶۵۰۰ تومان بین ۷۶ هزار دامدار توزیع شده و از روز شنبه خرید گوشت قرمز دامداران استان با قیمت مصوب به جهت ذخیره سازی آغاز می‌شود.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در حال حاضر موجودی انبارهای کالاهای اساسی کشاورزی در استان رضایت بخش است.
شاهرخی با اشاره به گذشت ۶۰ روز از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، عنوان کرد: لرستان از حیث پرداخت تسهیلات این طرح در بانک کشاورزی رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده و در همین راستا ۱۹۰۶ متقاضی با رقم ۲۲۸ میلیارد تومان در عرض ۵۰ روز از تسهیلات این طرح بهره‌مند شده‌اند.


  • نویسنده :
  • منبع :