19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه گلوله باران شهر زاخو در عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عادی شد، محکوم کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه  ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود دانسته و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی روز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.
گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات فوری درخصوص این رخداد و اعزام وزیر خارجه و معاون فرمانده عملیات مشترک و دبیر شخصی خود و فرمانده نیروهای گارد مرزی به محل این رخداد را جهت اطلاع از جزئیات رخداد و عیادت از مجروحان داده است.
پیشتر خبرنگار روسیا الیوم با بیان اینکه یک هواپیمای ترکیه‌ای یک منطقه گردشگری را در اقلیم کردستان هدف قرار داد، اعلام کرد که حملات توپخانه‌ای ترکیه منطقه زاخو در اقلیم کردستان را هدف قرار داد که باعث زخمی شدن چند گردشگر و کشته شدن چندین تن شد.

  • نویسنده :
  • منبع :