19 دی: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: طی ۵ سال گذشته ۳۴ هزار مورد ازدواج در قم ثبت شده است که ۶۷ درصد آن‌ها فاقد فرزند هستند.
منوچهر تیموری سه شنبه شب یازدهم مردادماه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ تولد طی ۴ ماه نخست سال جاری داشته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دچار افزایش و رشد شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۴۲ مورد دوقلو و یا بیش‌تر بوده‌اند، عنوان کرد: همچنین طی این مدت تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ مورد ازدواج ثبت شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه خوشبختانه روند وفات ۲۴ درصد کاهش داشته و تنها دو هزار و ۸ مورد ثبت شده است، مطرح کرد: همچنین در راستای ثبت طلاق نیز شاهد کاهش ۱۲ درصدی بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۵۲۵ مورد طلاق داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد این طلاق‌های ثبت شده، طول مدت ازدواج‌شان کم‌تر از ۵ سال بوده است.
تیموری با اشاره به اینکه ۵۲۹ مورد نیز بیش از ۲۰ سال سابقه ازدواج داشته‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۵۷ مورد طول عمر زندگی متاهلی‌شان به بیش از ۲۹ سال نیز رسیده بود.
وی در پایان یادآور شد: طی ۵ سال گذشته ۳۴ هزار مورد ازدواج در قم ثبت شده است که ۶۷ درصد آن‌ها فاقد فرزند هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :