19 دی: مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه در حوزه کمک به درمان زوجهای نابارور تفاهم خوبی با نظام بانکی کشور داشتیم که تسهیلات شروع درمان را اعطا می‌کنیم گفت: بالغ بر ۲۰۰۰ متقاضی به نظام بانکی معرفی شده و در دستور کار دریافت وام هستند و تا انتهای سال این رقم به ۱۰ هزار زوج خواهد رسید.
علیان زادگان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ارائه خدمات غربالگری اسکلتی، حرکتی و استعدادیابی ورزشی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال محلات کم برخوردار کشور میان بنیاد ۱۵ خرداد، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور بیان کرد: یکی از ماموریتهای اصلی بنیاد در بحث سلامت این است که کار ویژه‌های متعددی را تعریف کردیم که برخی از آنها شامل حمایت از درمان بیماران مبتلا به سرطان و بیماریهای صعب العلاج و همچنین غربالگری شنوایی، اجرایی و عملیاتی شده است. 
وی افزود: در حوزه کمک به درمان زوجهای نابارور نیز تفاهم خوبی با نظام بانکی کشور داشتیم که تسهیلات شروع درمان را اعطا می‌کنیم و بالغ بر ۲۰۰۰ متقاضی به نظام بانکی معرفی شده و در دستور کار دریافت وام هستند و تا انتهای سال این رقم به ۱۰ هزار زوج خواهد رسید. ان شاءالله با کمک خیرین بتوانیم به هدفگذاریهای حوزه سلامت ضریب دهیم و مقیاس پذیر کنیم.
وی با اشاره به حوزه غربالگری اسکلتی حرکتی و استعدادیابی ورزشی نیز گفت: با همتی که در حوزه آموزش و پرورش کشور و همچنین فدراسیون ورزش دانش آموزی شکل گرفته به کمک دوستان آمدیم و با سطح بندی که صورت گرفته نهایتا به استعدادهای برتر کشور خواهیم رسید. 
علیان زادگان ادامه داد: اگر در فرآیند غربالگری با کودکان و نوجوانانی که دارای مشکلات حاد یا غیر حاد مواجه شویم بر اساس ریل گذاریها، این افراد در نظام ارجاع تعریف شده قرار خواهند گرفت و نهایتا از آسیبهای آتی جدا خواهیم شد. 

  • نویسنده :
  • منبع :