19 دی: شبکه شاد در راستای عدالت آموزشی و کمک به داوطلبان کنکور مجموعه‌ای را تحت عنوان «راهنمای انتخاب رشته» آماده کرده است تا داوطلبان با مراجعه به آن اطلاعات کاملی درباره رشته‌های مختلف و آینده شغلی آن، چگونگی انتخاب رشته و همچنین معرفی رشته‌های پرمتقاضی و شرایط قبولی آن، بدست آورند.
پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین مراحل کنکور سراسری محسوب می‌شود زیرا از جهات مختلف در آینده شغلی و تحصیلی افراد تاثیرگذار است. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان به دنبال مشاوره‌های حرفه‌ای و تخصصی جهت قبولی در رشته و مرکز دانشگاهی مورد علاقه خود هستند، موضوعی که عموما نیازمند صرف هزینه بالا است.
داوطلبان با مراجعه به اپلیکیشن شاد و انتخاب گزینه «راهنمای انتخاب رشته: انتخاب اول» می‌توانند به صورت رایگان در قالب‌های مختلفی مثل پخش زنده ویدئویی، کلیپ‌های کوتاه آموزشی، اینفوگرافیک و محتوای متنی اطلاعات کاملی درباره رشته‌های مختلف و آینده شغلی آن‌ها، چگونگی انتخاب رشته مناسب و همچنین معرفی رشته‌های پرمتقاضی و شرایط قبولی آنها، بدست آورند.
لازم به ذکر است پخش زنده برنامه‌های مشاوره انتخاب رشته با حضور مشاوران برتر کشوری که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش هستند، برگزار می‌شود.
گفتنی است، دفترچه انتخاب رشته روز جمعه چهاردهم مرداد منتشر خواهد شد و داوطلبان مجاز می‌توانند از روز دوشنبه هفدهم تا روز شنبه بیست و دوم مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فرم انتخاب رشته کنکور سراسری خود را تکمیل کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :