19 دی: معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: خسارت‌های ناشی از سیلاب در کشور در حال ارزیابی کارشناسی است و تکمیل آن ۲ هفته زمان می‌برد از همین رو نمی توان تا زمانی که خسارت‌ها به صورت واقعی ارزیابی شود، آماری در این خصوص اعلام کرد.
محمدحسن نامی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اما برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده مبلغی به صورت برآورد اولیه و فوری در نشست هیات دولت تصویب می‌شود و در اختیار استانها قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مدیریت بحران فرم‌هایی دارد که بر اساس آن خسارت در هر یک از بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها به طور دقیق نوشته می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
نامی همچنین مدیریت بحران سیلاب در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بهترین نوع مدیریت بحران سیلاب را در این استان شاهد بودیم که نمونه‌ای برای دیگر استانها است.
نامی در خصوص علت شکل‌گیری خسارت‌های جانی ناشی از سیلاب نیز توضیح داد: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی بسیاری در خصوص پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها انجام شده بود اما برخی نسبت به این هشدار بی‌توجه بودند که در برخی از این حوادث اگر کمک نیروهای مردمی و امدادی نبود خسارت‌های جانی گسترده‌تری شکل می‌گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که مدیریت بحران در کشور با کمبود تجهیزات روبروست یا خیر، چنین توضیح داد: تجهیزات و امکانات بخش دولتی و خصوصی برای مدیریت حوادث طبیعی نظیر سیلاب کافی است و جوابگوی نیازها است اما باید به موقع به کار گرفته شود.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران افزود: بانک اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات تمامی استانها در اختیار داریم که نشان می‌دهد در هریک از استانها چه میزان تجهیزات در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی، کارخانه‌ها و معادن وجود دارد از همین رو اطلاعات این سامانه گویای آن است که در این رابطه کمبودی نداریم.
نامی ادامه داد: به تازگی نیز مقرر شده تا از سوی وزارت کشور تجهیزاتی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شود تا سرعت عمل در مهار حوادث افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود به نظر می‌رسد شهرداری‌ها به تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشند که تامین این تجهیزات در برنامه‌های سازمان مدیریت بحران قرار دارد.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد و از نزدیک در جریان امدادرسانی و بررسی خسارت‌های ناشی از سیلاب در این استان قرار گرفت.
بارش های موسمی مردادماه تعداد بسیاری از استانهای کشور را تحت تاثیر قرار داد و خسارت‌هایی در این خصوص به بار آورد.
با آغاز این بارش ها، دستگاههای امدادی و نیروهای مردمی به همراه مسئولان کار امدادرسانی به مردم در مناطق سیل‌زده را آغاز کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :