19 دی: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح تازه‌ترین آمارها از امدادرسانی هلال احمر در مناطق سیل زده آخرین تعداد جانباختگان حوادث ناشی از مداخلات جوی در کشور را ۹۳ تن اعلام کرد.
مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده اظهارکرد: از ابتدای مرداد ماه تا کنون شاهد وقوع حوادث ناشی از مداخلات جوی در ۲۵ استان کشور بودیم که در همین راستا نیز امدادگران عملیات‌های مختلفی را در مناطق متاثر از سیل در این استان‌ها انجام دادند.
وی با بیان اینکه در مجموع به ۸۴ هزار و ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است، گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. تا ظهر امروز شمار جانباختگان ناشی از حوادث مرتبط با مداخلات جوی اعم از سیل، صاعقه و ... مجموعا ۹۳ نفر گزارش شده است که اجساد این افراد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره تعداد مفقودشدگان سیل نیز گفت: در حال حاضر شش نفر در پی این سیل در پنج استان کشور مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد. یک نفر در شهرستان پردیس استان تهران، یک نفر در استان خوزستان، یک نفر در استان چهارمحال و بختیاری، یک نفر در استان لرستان و دو نفر در استان مازندران همچنان مفقودند.
وی با بیان اینکه با دستور ریاست جمعیت هلال احمر عملیات کلی هلال احمر در مناطق سیل زده به پایان رسیده است، گفت: البته جستجو برای یافتن این شش نفر ادامه دارد و علاوه بر آن با توجه به اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر کاهش آلام بشری است امدادگران و تیم‌های مختلف هلال احمر در کنار دیگر دستگاه ها در مناطق متاثر از سیل حضور دارند.
  • نویسنده :
  • منبع :