19 دی: رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال، طرح احداث تقاطع غیر همسطح روستای باغیک - شهر تفرش محور قدیم سلفچگان - ساوه در استان قم عملیاتی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: با توجه به اولویت‌های اجرایی سازمان متبوع و به تبع آن ادارات کل استانی در رفع نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی سفرهای برون‌شهری، اجرای طرحی به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک - تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه، دردستور کار این اداره کل قرار گرفت.
وی افزود: پس از مطالعات صورت گرفته، نسبت به احداث یک دستگاه پل زیرگذر جهت اجرای  تقاطع غیر همسطح در محل، برنامه ریزی شد.
اویسی ادامه داد: پس از اخذ تصمیم احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش و تامین اعتبارات آن، کلنگ احداث این تقاطع که نقش تعیین کننده‌ای در کاهش حوادث در این نقطه از محور قدیم سلفچگان- ساوه دارد، بر زمین خورد.
وی درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: از آنجا که محورقدیم سلفچگان- ساوه از مسیرهای پرترافیک و معبر وسایط نقلیه نیمه سنگین است، جهت هدایت ترافیک و جلوگیری از مسدود شدن راه، نسبت به احداث یک راه کمکی( واریانت) به موازات جاده قبلی اقدام می شود.
رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم به دیگر مشخصه‌های فنی پروژه پرداخت و عنوان کرد: در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می شود.
اویسی افزود: به منظور احداث رمپ‌های ورودی و خروجی تقاطع، نسبت به عملیات باربرداری و بارریزی و اجرای زیراساس، اساس، آسفالت بیندر و توپکا در سطوح جاده ای تقاطع اقدام می شود.
وی تصریح کرد: هزینه مورد نیاز پروژه به صورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استانی تامین شده است.
اویسی از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای پروژه تردد می نمایند درخواست کرد نسبت به رعایت جوانب ایمنی، ساعی و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.
  • نویسنده :
  • منبع :