19 دی: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: افتتاح سه طرح گردشگری و بازدید رایگان از موزه ها از جمله مهم ترین برنامه های هفته گردشگری در استان قم است.
مهدی نصر اصفهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افتتاح یک هتل، یک سفره‌خانه سنتی و یک مجتمع تفریحی و توریستی از جمله برنامه های هفته گردشگری در قم است.
وی بیان کرد: در هفته گردشگری امسال برنامه ‌ریزی برای بازدید رایگان مردم از موزه‌های قم انجام شده است.
وی گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم این هفته در قم نواختن زنگ گردشگری در مدارس و سخنرانی راهنمایان گردشگری در مراکز آموزشی بود که امروز اجرا شد.
نصر اصفهانی به نقش مدارس و دانش آموزان در برنامه های هفته گردشگری قم اشاره کرد و گفت: اگر آموزش گردشگری در مدارس و در بین دانش آموزان انجام شود این امر می تواند نقشی ویژه ای در ایجاد نگرش مثبت و سازنده در بین دانش آموزان ایجاد کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر کودکان و نوجوانان سفیرانی محسوب می‌شوند که در خانه‌ها و در بین خانواده‌ها قادر خواهند بود در امر فرهنگ‌ سازی صنعت گردشگری مفید و موثر واقع شوند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم ارائه تخفیف به گردشگران در مراکز اقامتی و برگزاری مسابقه عکس و نقاشی ویژه کودکان را به عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های این اداره‌ کل در هفته گردشگری ذکر کرد.
وی ادامه داد: در این هفته هم چنین همایش گردشگری را برگزار خواهیم کرد که رویکرد آن فضاهای کسب و کار خواهد بود و همایش علمی توسعه پایدار گردشگری نیز در قم برگزار می شود.
وی، تجدید میثاق با شهدا با حضور جامعه گردشگری استان قم در محل گلزارشهدا، دیدار با علما و مراجع تقلید، برگزاری همایش تجلیل از برترین‌های جوامع گردشگری استان و دیدار با اعضای سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه را به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های هفته گردشگری امسال در قم برشمرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی استان قم تاکید کرد: گردشگری صنعتی چند بُعدی است که برای توسعه و پیشرفت در آن تمام دستگاه‌های متولی باید با افزایش همکاری و فعالیت‌ها برای این صنعت پاک و پول‌ساز تلاش کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :